Nämndsekreterare, Dalarnas Hjälpmedelscenter Borlänge
Region Dalarna / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
Dalarnas Hjälpmedelscenters uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information, samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och samarbetar med primärvård och specialistsjukvård samt Dalarnas kommuner. Verksamheten är indelad i två förvaltningar som idag svarar mot två olika nämnder.
Dalarnas Hjälpmedelscenter söker nu en Nämndsekreterare då vår nuvarande medarbetare sökt sig till nya arbetsuppgifter.
ARBETSBESKRIVNING
Som nämndsekreterare arbetar du med både politiker och tjänstemän.
Du kommer att ansvara för de administrativa uppgifterna kring sammanträden i Hjälpmedelsnämnden och i förekommande fall Hälso- och sjukvårdsnämnden; dagordningar och protokoll, beredning, bevakning och uppföljning av ärenden etc.
I rollen som nämndsekreterare ryms bl.a. planering av nämndens ärendehantering, att inom verksamhetsområdet vara både coach, bollplank och sakkunnig gentemot handläggare i samverkan med förvaltningens övriga handläggare.
Du ska, tillsammans med kollegor i Central förvaltning, bedriva utvecklingsfrågor inom nämndadministrationen.
Du kommer även att vara en av förvaltningens registratorer för förvaltningens diarium och arkivredogörare för dokumenthanteringssystemet, publicering av material för förvaltningen på intranät/extern webb samt delta i nätverksgrupper och centrala arbetsgrupper inom Landstinget Dalarna.
Du kommer även att förmedla information internt och externt till vår personal, politiker och allmänheten.
Ansvarsområdet inbegriper också kalenderbokningar, arrangera gemensamamma möten, konferenser och annat praktiskt i verksamheten.
Andra administrativa arbetsuppgifter förekommer, utifrån verksamhetens behov.
Du är för närvarande placerad vid Dalarnas Hjälpmedelscenter i Borlänge. Resor i tjänsten kan förekomma.
I din roll som sekreterare erbjuds Du en central, ansvarsfull och varierande roll i kärnan av verksamheten.
Du kommer att arbeta nära förvaltnings-/verksamhetscheferna och vara deras administrativa stöd med mångfacetterade arbetsuppgifter.
Du kommer att ingå och agera sekreterare i Dalarnas Hjälpmedelscenters ledningsgrupp, central samverkansgrupp samt arrangera chefutvecklingsdagar. Planera och administrera styrgrupper tillsammans med andra verksamheter inom landstinget och eller kommunerna, där Du förväntas skapa en god struktur för ledningen och dess administration.
Tillsvidareanställning.
KVALIFIKATIONER
Krav:
Eftergymnasial utbildning med samhälls-ekonomisk inriktning företrädesvis inom stats- eller rättsvetenskap.
Tidigare erfarenhet av arbete som sekreterare.
Mycket goda språkkunskaper i svenska i båda tal och skrift.
Goda kunskaper i Officepaketet
Körkort B
Meriterande:
Meriterande är utbildning inom samhällsvetenskap eller juridik.
Erfarenhet:
Erfarenhet från arbete med administration på en övergripande nivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Kunskap om relevant lagstiftning, till exempel kommunal- och förvaltningsrätt samt sekretess
Arbetslivserfarenhet inom offentlig sektor.
Erfarenhet av att arbeta i nämnd eller styrelse.
Erfarenhet av politikerstyrd organisation.
Arbetet kräver att du har mycket goda IT-kunskaper inom det administrativa området.
Du får gärna ha kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier.
Personliga egenskaper:
Vi lägger särskilt stor vikt vid personliga egenskaper.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, ett strukturerat och processinriktat arbetssätt. Du är självständig i ditt arbete och tar initiativ, men har samtidigt lätt för att samarbeta. Vi vill att du är serviceinriktad och beredd att aktivt bidra till och arbeta med förändrings- och utvecklingsarbete.
Vi kommer att genomföra intervjuer fortlöpande under annonseringstiden.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-05-17ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-07
Ange följande referens när du ansöker: 20:2019:83
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Strandberg
helena.strandberg@ltdalarna.se 0243-497856
Linus Nielsen
linus.nielsen@ltdalarna.se 0243-497846
Sofia Knöös
sofia.knoos@ltdalarna.se 0243-497844
FöretagRegion Dalarna
AdressRegion Dalarna
Box 712
79129 Falun
KontorsadressRegionkontoret, Vasagatan 27, Falun
Jobbnummer 4795149
Observera att sista ansökningsdag har passerat.