Nämndsekreterare

Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Hallstahammar

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Hallstahammar och att leda och samordna kommunens angelägenheter. Förvaltningen har tydligt ansvar att med helhetssyn arbeta med de långsiktiga och strategiska framtidsfrågorna. I ansvarsområdet ingår även att ge förvaltningar och förtroendevalda stöd och underlag för beslut.
På kommunstyrelseförvaltningen finns cirka 65 medarbetare. Kommunstyrelseförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena:
• Ekonomi- och finans
• HR
• Samhällsbyggnad och näringsliv
• Utveckling och administration
Verksamhetsområde utveckling och administration innehåller enheterna strategisk utveckling och planering, nämndkansli samt kundcenter och kommunikation.

Kommunstyrelseförvaltningen söker nu en nämndsekreterare till det kommungemensamma nämndkansliet. Nämndkansliet är en liten enhet som befinner sig i navet av kommunens organisation. Här sköts registrering, nämndadministration och arkivärenden av en grupp på sex medarbetare. Arbetet är varierande och du kommer att ha möjlighet att utveckla processer och involveras i flera av kommunens förvaltningar.
Vi står just nu i en spännande utvecklingsfas när det gäller ärendehanteringsprocessen och dess digitalisering.

Publiceringsdatum
2024-08-28

Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår sekreterarskap i någon eller några av de olika nämnderna och utskotten, tillsammans med förvaltning och politik är nämndsekreteraren central i ärendeberedningen. I rollen ingår att hålla samman nämndens ärenden genom registrering och arkivering, skicka kallelser och skriva protokoll. I arbetsgruppen ingår även kommunens registratorer som man stöttar vid behov.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av nämndsekreterarskap eller en högskoleutbildning inom relevant område såsom tex. Offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller annan utbildning och/eller erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom nämndkansli samt med ärendeberedningsprocessen och kunskap om de lagar som är relevanta för området.
Som person är du självständig, flexibel och strukturerad. Du behöver kunna förhålla dig till såväl långa som korta tidsramar. Nämndarbetet kräver ett gott samarbete, därför behöver du ha lätt för att knyta nya kontakter och sätta dig in i nya ärenden. Du är trygg i dig själv, har ett förtroendeingivande sätt och bidrar till utveckling inom nämndkansliet och i kommunen som helhet. För tjänsten behöver du ha en god förmåga att formulera dig väl både i tal och skrift i det svenska språket. Du behöver ha en god datavana och lätt för att sätta dig in i nya system samt ha goda kunskaper i Office-paketet. Tidigare erfarenhet av det digitala ärendehanteringssystem Evolution är meriterande.

Du står bakom vår vision och våra värderingar. Du har ett gott värdskap och ett gott samarbete med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C206559-2024-24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hallstahammars kommun (org.nr 212000-2064)

Arbetsplats
Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Kanslichef
Lotta Rajahalme
lotta.rajahalme@hallstahammar.se
0220-24032

Jobbnummer
8865755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallstahammars kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: