Nämndsekreterare
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2024-08-05
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.
Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.
Publiceringsdatum2024-08-05ArbetsuppgifterArbetet som Nämndsekreterare har sin utgångspunkt i offentligrättsliga frågor. Som Nämndsekreterare förväntas du stödja nämndens och förvaltningens arbete genom att säkerställa att nämnden får professionellt beredda beslutsunderlag, i rätt tid och kan genomföra sina möten på ett bra sätt.
Fokus för uppdraget är nämndens sammanträden och beslutfattande. Tillsammans med vår andra nämndsekreterare ansvarar du för att förbereda, genomföra och avsluta nämndsammanträdena och verkar som administrativt stöd för nämndens politiker.
Du kommer arbeta i team tillsammans med vår andra nämndsekreterare och våra utvecklingsledare med att kvalitetssäkra och utveckla processer och rutiner kring bla handläggning av ärenden, formulering av beslutsunderlag, beslutsfattande på delegation.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen krävs att du har minst två års års erfarenhet av motsvarande arbete som nämnd- eller utskottssekreterare eller motsvarande samt stor kunskap om kommunal förvaltning och politisk styrning. Du har goda kunskaper i sammanträdesteknik, mötesformalia och den juridik som styr formerna för en kommunal nämnds arbete och beslutsfattande.
Vi arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron och all hantering av ärenden och sammanträden sker i Ciceron. Vi ser därför gärna att du har erfarenhet av ärenderegistrering och sammanträdeshantering i ärendehanteringssystem, tex Platina, Ciceron el dyl samt goda kunskaper i Officepaketet. Har du erfarenhet av ärenderegistrering och sammanträdeshantering i ärendehanteringssystemet Ciceron ses det som meriterande, men är inget krav.
Som person har du integritet, ett gott omdöme och ett högt säkerhetsmedvetande. Att vara flexibel och kunna prioritera är viktigt för att trivas i rollen parallellt med förmågan att kunna strukturera och arbeta målinriktat. Du har förmåga att ta initiativ och arbeta självständigt, men måste tycka om att jobba tillsammans med andra och vara medskapande. Eftersom tjänsten till stor del innebär en konsultativ roll måste du ha lätt för att skapa relationer, tycka om att tala inför andra, ge tydliga instruktioner samt gilla att vara problemlösare.
Du behöver även vara flytande i svenska i tal och skrift och ha mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster.
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/ Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C200324".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsmiljöförvaltningen
Kontakt Enhetschef kund- och ärendehantering
Anna-Maria Raimer Scander
031-365 58 01 Jobbnummer 8824896