Nämndsekreterare

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2022-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2024-08-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.


Publiceringsdatum
2022-05-17

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har ett stort intresse för den demokratiska beslutsprocessen, myndighetsutövning samt den reglerande lagstiftningen kring det. I din roll ger du stöd och service åt förvaltningsledningen såväl som politiskt förtroendevalda.

Som nämndsekreterare ingår du i kanslienheten som ansvarar för förvaltningens informations- och ärendehanteringsprocess. Enheten består av drygt tio medarbetare. Kansliet ansvarar bland annat för den politiska ärendeprocessen, chefsstöd i frågor gällande ärendehantering och dataskydd, samt förvaltningens service och stöd till nämnden och dess utskott.

Medarbetarna på enheten arbetar som ett team med kompetens inom områdena ärendehantering, nämnd- och utskottsadministration, arkiv, dataskydd och juridik. Arbetsplatsen finns på Opaltorget i ett attraktivt och nybyggt kontor, där vi arbetar aktivitetsbaserat.

I din tjänst som nämndsekreterare ansvarar du tillsammans med förvaltningens andra två nämndsekreterare för arbetet med ärendeberedning inför möten med nämnd och utskott, samt är sekreterare på sammanträdena. I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter kopplade till att ta fram underlag och handlingar, kallelser, dagordningar och protokoll.

Du är också stöd åt förvaltningsledning och direktör när det gäller att skriva fram och bedöma tjänsteutlåtanden, samt att utveckla och säkerställa rutiner relaterade till nämnd- och utskottsprocess.


Kvalifikationer
Du ska vara högskoleutbildad med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha dokumenterade kunskaper inom relevant lagstiftning, så som kommunal- och förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskyddsförordningen.

Det är meriterande om du har erfarenhet som utskotts- eller nämndsekreterare samt erfarenhet av att arbeta med dataskydd. Det är också meriterande om du har jobbat i en politiskt styrd organisation och som förtroendevald.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och göteborgarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjar och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Ditt arbete utför du med ditt intresse, vilja samt förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Den här rollen ställer kraven att vara balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Tiden använder du effektivt och arbetar systematiskt, organiserat såväl som metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C88987".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Avdelningschef Stab och Kommunikation
Ulrika Stridvall Dahlén
ulrika.stridvall.dahlen@aldrevardomsorg.goteborg.se

Jobbnummer
6654769

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: