Nämndsekreterare

Region Gotland, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Administrativa enheten i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg, hemsjukvård, individ- och familjeomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.




Publiceringsdatum
2019-02-22

Arbetsuppgifter
Nämndsekreteraren bistår förvaltningen, i ett nära samarbete med förvaltningschefen, i frågor som gäller den politiska beslutsprocessen.

Nämndsekreteraren har en central roll när det gäller att samordna nämndens arbete och är de förtroendevaldas kontaktyta gentemot förvaltningen. Arbetsuppgifterna innebär bland annat planering av ärenden för beslut i nämnd, förberedelser av handlingar, granskning av innehåll och samordning gentemot andra nämnder. Att introducera nya förtroendevalda i sina uppdrag ingår även i rollen.

Tjänsten innebär även en spännande möjlighet att delta i ledningsgruppens arbete inom förvaltningen.
Du kommer även att vara förvaltningens kontaktperson gällande dataskyddsförordningen (GDPR) vilket innebär ett samordnings- och kommunikationsansvar gällande dessa frågor gentemot medarbetare inom socialförvaltningen.
I rollen kan även andra arbetsuppgifter och ansvarsområden ingå såsom att delta i projekt och utföra utredningsuppdrag.
Du kommer även ingå i Region Gotlands nätverk för nämndsekreterare där ni tillsammans driver gemensamma förbättringsarbeten och där möjlighet ges till kollegialt stöd.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i kommunal lagstiftning. Då arbetet betyder nära kontakt med politiker och tjänstemän på olika nivåer inom Region Gotland så värdesätter vi din kommunikativa förmåga. Erfarenhet från administrativt arbete ser vi som en självklarhet.

Vi söker dig som ser utveckling av verksamheten som en självklarhet och som trivs i en dynamisk miljö där tempot tidvis är högt. En förutsättning för att lyckas i arbetet som nämndsekreterare är att ha en god förmåga att uttrycka sig klart och tydligt i skrift samt att ha ett strukturerat arbetssätt. Du skall ha förmåga att arbeta med flera parallella processer samtidigt.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är utvecklingsinriktad med en god analysförmåga, där du lätt ser sammanhang och kan prioritera rätt frågor. Du har som person en inre trygghet som kantas av en ödmjukhet och du ser och förstår vikten av ett gott samarbete.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://www.gotland.com/leva

På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Ange följande referens när du ansöker: A853609
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Pajuäär 0498-26 32 32

Företag
Region Gotland, Administrativa enheten

Adress
Region Gotland, Administrativa enheten
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
4629194

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Administrativa enheten: