Nämndsekreterare

Hofors kommun, Kanslifunktionen / Administratörsjobb / Hofors
2018-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2020-04-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Hofors, Ovanåker, Sandviken, Hedemora, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hofors kommun, Kanslifunktionen i Hofors

Hofors är en liten kommun med stora möjligheter. Här bor du billigt och lever rikt - oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Här hittar du idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten och här finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig.

Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar.


Publiceringsdatum
2018-03-29

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare kommer du främst att arbeta ut mot Socialnämnden. Ditt viktigaste uppdrag är att säkerställa en god kvalititet i ärendeprocessen till nämnden. Det innebär att du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra för verksamheterna gällande lagar och styrdokument.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta registrering/diarieföring, utskick av kallelse, protokollföring och expediering av beslut. Kommunen arbetar med ett digitalt ärendehanteringssystem, vilket även omfattar utskicken till våra förtroendevalda.

I ditt arbete kommer du att ha mycket kontakt med såväl tjänstepersoner som kommunens förtroendevalda. Mindre utredningsarbeten och service till de förtroendevalda förekommer.

I rollen som nämndsekreterare ingår även bevakning av kommunens officiella e-postlåda.

Som nämndsekreterare tillhör du, tillsammans med andra sekreterare, arkivarie och samordnare, kommunens kansli, vilken ligger organisatoriskt under kommunstyrelsen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning eller erfarenhet från liknande arbete. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i officepaketet, har en förmåga att uttrycka dig tydligt och lättillgängligt samt har kunskap om kommunal förvaltning.

Erfarenhet av digitalt ärendehanteringssystem ses som meriterande, lika så kunskap om Kommunallagen samt Offentlighet- och sekretesslagen.

Som person söker vi dig som är organiserad, professionell och serviceinriktad. Du bör gilla snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i en mindre kommun erbjuder.

ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-18
Ange följande referens när du ansöker: 11/8
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Höglin 0290 - 77 14 25

Företag
Hofors kommun, Kanslifunktionen

Adress
Hofors kommun, Kanslifunktionen
Granvägen 8
81381 HOFORS

Kontorsadress
Granvägen 8 HOFORS

Jobbnummer
4053492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hofors kommun, Kanslifunktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hofors kommun, Kanslifunktionen: