Nämndsekreterare

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
2015-10-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2020-12-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

I Berg finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Så har det alltid varit och så vill vi att det ska fortsätta vara. Vi som arbetar i Bergs kommun ser att framtiden erbjuder många chanser att satsa på företagande i vår kommun. Redan idag har kommunen nästan 1200 företag, Bergs kommun rankas i Sverige högt när det gäller både företagsamhet och nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många människor både sommar och vinter. Den tillsammans med vårt läge vid Storsjön och närheten till Östersund erbjuder befintliga och nya "Bergsbor" ett brett utbud av service, trygghet kombinerat med en attraktiv boendemiljö.

Välkommen till Bergs kommun.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Ansökan endast via we

Nämndsekreterare
Bergs kommun, kommunledningskontoret i Svenstavik, söker en nämndsekreterare till Verksamhetsnämnden.

Om avdelningen
Tjänsten är placerad vid Administrativa avdelningen. Avdelningens ansvarsområde är brett och utgör ett kvalificerat stöd till förtroendevalda och övriga avdelningar/verksamheter. Tillsammans ansvarar vi för flera kommunövergripande frågor inom arkiv, ärende- och informationshantering, ekonomi, kvalitetsfrågor, alkoholtillstånd, medborgarservice, fritids- och ungdomsfrågor, säkerhets- och folkhälsofrågor samt olika typer av utredningar.

Tjänsten som nämndsekreterare erbjuder rätt person omväxlande och utmanande arbetsuppgifter med stort eget inflytande och ansvar. Arbetet präglas av nära dialog med professionella kollegor, och med stora möjligheter att delta i utvecklingen av verksamheten och kommunen.

Publiceringsdatum
2015-10-05

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär ansvar för sekreterarskapet avseende Verksamhetsnämnden och ett antal utskott. Du samordnar de politiska beslutsprocesserna och tjänsten är en nyckelposition med många kontaktytor i organisationen. Nämndsekreteraren stödjer särskilt Verksamhetsnämndens ordförande, samt cheferna inom SUH (Stöd Utveckling Hälsa) och BoU (Barn och Utbildning) avseende ärendeberedning och handläggning.
Verksamheten är händelsestyrd med högt tempo och nämndsekreteraren är navet som får helheten att fungera.

I arbetsuppgifterna ingår även att tillsammans med kollegor driva arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens ärende- och beslutsprocesser, samt att ha en aktiv roll i demokratistödsgruppen som består av nämndsadministratörer, arkivarie samt kommunsekreterare. Gruppen samordnar även den övergripande sammanträdesplaneringen för de politiska organen.

Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom hela organisationen. Visst budgetansvar kan ingå.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning med inriktning statsvetenskap, samhällsvetenskap, politik, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du har förmåga att
• arbeta resultatinriktat och leverera med hög kvalitet, även under tidspress
• vara flexibel mellan det praktiska och strategiska i arbetet
• snabbt sätta dig in i och driva komplexa frågeställningar
• hålla god ordning
• förstå vad organisationen behöver för att utvecklas och nå resultat
• samarbeta för att bidra till avdelningens uppdrag
• uttrycka dig klart och tydligt både muntligt och skriftligt

Du har vilja och färdigheter för att
• skapa och utveckla hållbara relationer med integritet och stor tillgänglighet
• hjälpa kollegor och bidra till ett gott samarbete
• arbeta både i grupp och självständigt
• vara flexibel och kunna täcka upp för andra i gruppen vid kortare frånvaro

Du har självklart ett stort intresse för politik, offentlig förvaltning och samhällsfrågor. Du har förståelse för kraven på arbetet i en politiskt styrd organisation.

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det här erbjuder vi dig
En trevlig arbetsplats med hjälpsamma kollegor där vi har nära till skratt och är öppna för förbättringsförslag för att höja kvaliteten på vårt arbete och servicen till allmänheten.

Arbetstider och omfattning
Heltid.

Tillträde
2016-02-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-02
Ange följande referens när du ansöker: Nämndsekreterare
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Administrativ chef Jesper Tjulin 068716100
Biträdande administrativ chef Åsa Pettersson 068716100

Företag
Bergs kommun

Adress
Bergs kommun
Ängesvägen 4
84040 SVENSTAVIK

Kontorsadress
Ängesvägen 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2462037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: