Nämndsekreterare

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lindesberg
2013-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2023-02-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesberg är pärlan invid Lindesjön. En oas för vissa. Ett ännu outforskat område för andra. Oavsett vad Lindesberg betyder för dig har vi mycket att erbjuda. I stadskärnan så väl som utanför. Vår styrka är vår storlek. Vi är Kloten i norr och Fellingsbro i söder, samt allt däremellan.

Lindesbergs kommun har 23 000 invånare, ett centralt läge med närhet både till större städer och till landsbygd. Lindesberg har idag mycket att erbjuda och fortsätter satsa för framtiden. Vill du bli en av
1 800 engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att förverkliga vår utvecklingsstrategi? Läs mer om Lindesbergs kommun på www.lindesberg.se

Kommunkontoret är en av kommunens sex förvaltningar och där ingår kommunstyrelsens kansli. Enheten består av sex personer och rymmer verksamheterna registratur, arkiv och webb. Kanslienheten svarar för sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, samt olika nämnder och beredningar.

Publiceringsdatum
2013-12-06

Dina arbetsuppgifter
Nämndsekreteraren är en kvalificerad administratör. Du kommer främst att vara sekreterare i kommunstyrelsens utskott, kultur- och fritidsnämnden, arbetsmarknadsnämnden och det kommunala moderbolaget Linde Stadshus AB, men även vid behov vara ersättare till kommunsekreteraren som sekreterare i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter som sekreterare ? kallelser, utskick, sekreterarskap och protokoll. Kanslienheten är också valnämndens kansli, där du är handläggare vid EU-val och allmänna val. I tjänsten ingår också att vara ett administrativt stöd till förtroendevalda, kommunchef och förvaltningschef samt att utföra vissa utredningsuppdrag.

Kommunen står inför ett arbete med att utveckla e-förvaltningen, där införandet av ett nytt kommunövergripande ärendehanteringssystem är första steget som du kommer att vara delaktig i. Du kommer också publicera information på webben. I tjänsten ingår även att vara ersättare vid frånvaro vid övriga kanslifunktioner.

Bakgrund och profil ? Kvalifikationer/kompetenskrav
Akademisk utbildning gärna med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation är en merit. Arbetet ställer höga krav på ansvarskänsla, ordningssinne, samarbetsförmåga, prioriteringsförmåga samt goda IT-kunskaper. Du är strukturerad, självständig och ansvarstagande, kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en välutvecklad känsla för service. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Anställningen är på heltid och ett vikariat till och med 2014-12-31, med tillträde snarast..

Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0581-810 00.

Så ansöker du
Välkommen att ansöka via www.hrsupporten.se/lindesberg senast 2014-01-06.

Vi undanber oss annonsförsäljare.

Körkort klass -B---.

Arbetstider och omfattning
Heltid Vikariat

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 2013/377
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ekonomichef Gunilla Sandgren 0581-817 17
Kommunsekreterare/enhetsansvarig Malin Sjöberg 0581-810 31

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 Lindesberg

Jobbnummer
1722583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: