Myndigheten för arbetsmiljökunskap söker HR-ansvarig

Experis AB / Administratörsjobb / Gävle
2023-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Myndigheten för arbetsmiljökunskap söker HR-ansvarig" (publicerad 2023-05-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige

Är du en samhällsintresserad och erfaren HR-person som vill bli vår HR ansvariga på en myndighet som verkar inom det högaktuella området arbetsmiljö? Vill du vara med och vidareutveckla vår expertmyndighet? Då kan jobbet som HR-ansvarig hos oss vara något för dig!



Vårt uppdrag

Myndigheten för arbetsmiljökunskap har sitt säte i Gävle. Vårt arbete ska bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom vår roll som ett nationellt kunskapscentrum för frågor som rör arbetsmiljö. Myndigheten ska sammanställa och sprida forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga reformer, följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt arbeta med frågor kopplade till företagshälsovårdens utveckling.

Vi söker nu en HR-ansvarig med placering i myndighetens stab. Staben har ett uppdrag att vara en operativ och rådgivande stödfunktion. Stabens olika ansvarsområden omfattar bland annat verksamhetsstyrning, HR, redovisning, ekonomi, lokalfrågor, upphandlingar, arkiv och registratur samt andra administrativa uppgifter. Med engagemang, hög kompetens och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till myndighetens verksamhetsutveckling integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Att arbeta på vår stab är stimulerande och omväxlande.

Publiceringsdatum
2023-05-11

Arbetsuppgifter
Som myndighetens HR-ansvarig har du ett självständigt och brett ansvar för alla HR-frågor. Du har ett övergripande ansvar för att driva, utveckla och verkställa myndighetens personalpolitik, lönebildning och kompetensförsörjning. I det dagliga arbetet agerar du självständigt och är ett operativt och konsultativt stöd till ledningen. Trots att arbetet är självständigt är du inte ensam, vid behov bistår Statens Servicecenter oss med extra stöd inom administrativa tjänster samt konsultstöd inom ekonomi, lön och HR.

Exempel på dina uppgifter:

* Samordning av arbetet med myndighetens rekryteringar inklusive annonsering, deltagande vid intervjuer och planering för en god introduktion av nya medarbetare.
* Ansvar för myndighetens löpande HR-arbete, exempelvis handläggning i myndighetens personaladministrativa system (Primula)
* Kontaktperson för Statens servicecenter (SSC) och företagshälsovården.
* Förbereda, delta i och dokumentera myndighetens arbetsmiljökommitté- och MBL-möten.

Du ansvarar för att fortsätta bygga upp och utveckla myndighetens HR-arbete genom att bland annat ta fram och uppdatera policyer och rutiner samt lokala kollektivavtal och enskilda överenskommelser inom HR-området. Du håller myndighetens interna och externa webb uppdaterad inom ditt kompetensområde.

Det ingår också att omvärldsbevaka områdena arbetsrätt och arbetsmiljö. Du kommer att företräda arbetsgivaren i förhandlingar i samverkan med de fackliga organisationerna samt företräda myndigheten externt i några bestämda och för anställningen relevanta sammanhang.

Våra förväntningar på dig

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom HR-området, eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har minst 4 års arbetslivserfarenhet av kvalificerat och brett arbete inom HR-området, framför allt på operativ nivå. Det dagliga arbetet innebär bland annat hantering i det personaladministrativa systemet Primula gällande lön, olika anställningsärenden, semester och andra ledigheter med mera, varför erfarenhet och vana att arbeta med något personaladministrativt IT-system är ett krav.

Erfarenhet av HR-arbete inom offentlig sektor är ett krav, där erfarenhet av att ha arbetat med personalfrågor inom statlig förvaltning är meriterande. Som person är du ansvarstagande, initiativtagande, självgående och får saker gjorda. Du identifierar lång- och kortsiktiga mål inom HR-området och arbetar fokuserat för att uppnå resultat. Du hanterar självständigt olika ärenden av operativ karaktär, vilket du är van vid. Du har god samarbetsförmåga, är bra på att lyssna in och bygga upp och utveckla relationer med ett förhållningssätt som skapar förtroende i organisationen. Du har också en utvecklad kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift samt anpassar kommunikationen till situationen och mottagaren. Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt.

Anställningens omfattning och villkor

Myndigheten tillämpar förtroendearbetstid för möjlighet till flexibilitet i vardagen, erbjuder friskvårdsbidrag och uppmuntrar medarbetarna till individuell kompetensutveckling. Här finns möjlighet till distansavtal som innebär att kunna arbeta delvis på distans. Fasta mötesdagar på kontoret förekommer och övrig närvaro planeras i samråd med din chef. Anställningen är tillsvidare och kan anpassas till att omfatta 80-100 procent efter önskemål. Tillträdesdag är enligt överenskommelse. Vi erbjuder månadslön med individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast 31 maj 2023.

I denna rekrytering samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Jefferson Wells. Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen eller arbetets innehåll, kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson, 070-377 06 64 alternativt marjo.carlson@jeffersonwells.se

Fackliga representanter:

Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 27 och Cinnika Lögdqvist (OFR-S/ST), 031-617052.

Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "af00b86f-a87a-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Myndigheten för Arbetsmiljökunskap

Kontakt
Marjo Carlson
+46703770664

Jobbnummer
7766042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: