Myndigheten för arbetsmiljökunskap söker en arkivarie
Experis AB / Assistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Är du en driven och samarbetsorienterad person som vill delta i att utveckla och förvalta en modern informationshantering på en ung myndighet som arbetar med att sammanställa kunskap om arbetsmiljöfrågor? Då kan jobbet som arkivarie på Myndigheten för arbetsmiljökunskap vara något för dig.
Vårt uppdrag
Myndighetens uppdrag är att sammanställa och tillgängliggöra forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga reformer, följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt följa och främja företagshälsovårdens utveckling. Vår ambition är att bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom att vara ett nationellt kunskapscentrum inom arbetsmiljöfrågor.
Vi söker nu en arkivarie med placering i myndighetens stab. Staben har ett uppdrag att vara en operativ och rådgivande stödfunktion. Stabens olika ansvarsområden omfattar bland annat verksamhetsstyrning, HR, redovisning, ekonomi, lokalfrågor, inköp och upphandlingar, arkiv och registratur samt andra administrativa uppgifter. Med engagemang, hög kompetens och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till myndighetens verksamhetsutveckling integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Att arbeta på vår stab är stimulerande och omväxlande.
Publiceringsdatum2023-05-29ArbetsuppgifterSom arkivarie är du navet i myndighetens informationshantering och samarbetar tätt med ansvariga för IT samt ger stöd till övrig personal på myndigheten. Du har samordningsansvar för informationssäkerhet och dataskydd. Trots att arbetet också är självständigt är du inte ensam. Vi har ett externt dataskyddsombud och tar vid behov in extra stödresurser inom informationssäkerhet eller andra aktuella områden. Exempel på uppgifter som ingår i tjänsten:
* Ta fram underlag för styrande dokument
* Ta fram vägledande stöd och fungera rådgivande inom informationshanteringsområdet
* Genomföra processorienterade informationskartläggningar
* Ta fram och förvalta informationshanteringsplaner
* Ansvara för att utveckla och förvalta klassificeringsstrukturen
* Ta fram underlag för tillämpningsbeslut angående gallring
* Delta i arbetet med att ta fram lösning för digital långtidslagring
* Delta i informationsklassningar och övrigt relevant informationssäkerhetsarbete
* Fungera som myndighetens registrator
* Delta i arbetet med digitalisering
* Delta i upphandlingar som påverkar informationshanteringen
* Genomföra interna utbildningar i offentlighet och sekretess
Våra förväntningar på dig
Anställningen kräver att du har akademisk grundexamen i relevanta ämnen som arkiv- och biblioteksvetenskap. Meriterande är om du har erfarenhet från liknande roll samt arbete inom offentlig verksamhet. Rollen kräver att du är självständig, driven och visar en god samarbetsförmåga då du i rollen har en tät och nära kontakt med generaldirektör, stabschef och funktionssamordnarna på myndigheten. Din goda kommunikativa förmåga gör att du utrycker dig välformulerat och tydligt i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, och du är mån om att mottagaren uppfattar budskapet. Vi kommer att värdera personliga egenskaper högt. Här avses såväl personliga kompetenser som kunskaper och arbetslivserfarenhet.
Anställningens omfattning och villkor
Myndigheten tillämpar förtroendearbetstid för möjlighet till flexibilitet i vardagen, erbjuder friskvårdsbidrag och uppmuntrar medarbetarna till individuell kompetensutveckling. Här finns möjlighet till distansavtal som innebär att kunna arbeta delvis på distans hemifrån. Fasta mötesdagar på kontoret förekommer och övrig närvaro planeras i samråd med din chef. Anställningen är tillsvidare och kan anpassas till att omfatta 75-100 procent efter önskemål. Tillträdesdag är enligt överenskommelse. Vi erbjuder månadslön med individuell lönesättning.
Låter detta intressant?
Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast 31 maj 2023.
I denna rekrytering samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Jefferson Wells. Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen eller arbetets innehåll, kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson, 070-377 06 64 alternativt
marjo.carlson@jeffersonwells.seFackliga representanter:
Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 27 och Cinnika Lögdqvist (OFR-S/ST), 031-617052.
Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "0b9d78c0-397a-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Myndigheten för Arbetsmiljökunskap
Kontakt Marjo Carlson
+46703770664 Jobbnummer 7832093
Observera att sista ansökningsdag har passerat.