Myndighet i Stockholm söker organiserad löneadministratör

Bemannia / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Är du en ansvarstagande lönekoordinator med ett par års erfarenhet inom området och vill arbeta med löneadministration på en myndighet med lokaler i Stockholm? Är du organiserad med god prioriteringsförmåga? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget

Kunden är en förvaltningsmyndighet för skolväsendet som arbetar för att främja att alla barn och elever får tillgång till en likvärdig utbildning av av god kvalitet i en trygg miljö.

Uppdraget beräknas starta den 6 mars och pågå till 30 juni med chans till förlängning. Tjänsten är placerad i Stockholm med arbetstider vardagar mellan 08.00-16.40.

Publiceringsdatum
2019-02-04

Arbetsuppgifter
Som lönekoordinator kommer du i huvudsak att ansvara för lönetjänsten på myndigheten. Detta innebär att du är kontaktperson mot Statens Servicecenter (SSC) och säkerställer att relationen med leverantören utvecklas i en positiv anda. Vidare agerar du kravställare och följer upp leveranser mot SSC samt ansvarar för att uppkomna brister hanteras och att nödvändiga utredningar kommer till stånd. Dessutom kommer du att arbeta med att följa upp att SSC verkställer och arbetar i enighet med överenskomna servicenivåer och mål.

Arbete sker i nära samarbete med HR, ekonomi och IT. För rollen ser vi att du är ansvarstagande, noggrann och självständig med god prioriteringsförmåga.

Kvalifikationer
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper i lönesystem (Ex. Heroma, Agda)
• Erfarenhet av arbete med statliga tjänstemannalöner är meriterande
• Erfarenhet av arbete i Primula är meriterande

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid chans till förlängning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Solini

Företag
Bemannia

Adress
Bemannia
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155, Stockholm

Jobbnummer
4591241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia: