Myndighet i Solna söker Personaladministratörer/Rekryterare
Kornboden / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kornboden i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Huddinge eller i
hela Sverige Nu söker vi 3st personaladministratörer/rekryterare till en statlig myndighet i Solna. Uppdraget ska påbörjas så fort som möjligt och förväntas pågå till och med 2018-06-30 med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2018-01-15Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifter som Personaladministratör/Rekryterare innebär att konsulten arbetar med att driva
och genomföra rekrytering till myndigheten inom ramen för befintlig rekryteringverksamhet hos myndighetens HR-avdelning.
Ger professionellt konsultativt stöd till verksamhetens chefer inom rekryteringsområdet enligt gällande lagar och riktlinjer. Med utgångspunkt i
chefernas och verksamhetens behov planerar, driver och genomför konsulten hela rekryteringsuppdrag med allt från dialog med beställare, kravställning, utvärdera cv samt följa upp och sammanställa urvalsprocessen inför avslut mm. Konsultens uppdrag innebär att bidra till en effektiv kompetensförsörjning på myndigheten, som stöd finns en gemensam rekryteringsprocess och gemensamt arbetssätt och rutiner som bygger på kompetensbaserad rekryteringsmetodik.
Som HR-konsult inom rekrytering har konsulten hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det
förekommer resor i tjänsten, intervjuer och andra möten kan också ske via video och Skype.
Mot bakgrund av detta bör konsulten ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Med god
kunskap avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag
med samtliga kontaktytor.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst
tre (3) års dokumenterad arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig
utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör.
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt (navigera i MS Office programvaruprodukter).
• Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift samt obehindrat
kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor.
• kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.).
• god kännedom om lagar och förordningar på området.
Erfarenheter:
• Erfarenhet av att agera som konsultativt stöd till chefer i HR-frågor, har deltagit i eller utfört ett flertal uppdrag.
• Erfarenhet av rekrytering i Offentlig sektor.
• Kunskap om hur statstjänstemannarollen och statsförvaltningen (myndighetens verksamhet och organistation, beslutsvägar etc.) fungerar.
• Erfarenhet av arbetspyskologiska tester vad gäller genomförande och utvärdering.
Anställningsform:
Visstid
Sysselsättningsgrad:
Heltid.
Arbetstid och lön:
Dagtid. Fast lön.
Övrig information:
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Kontaktperson för detta jobbMadelene Sahlin
madelene.s@kornboden.seVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKornboden
AdressKornboden
Drottninggatan 26 702 10 Örebro
70210 Örebro
KontorsadressDrottninggatan 26 702 10 Örebro
Jobbnummer 3904488
Observera att sista ansökningsdag har passerat.