Migrationsverket söker medarbetare till Helpdesk

Migrationsverket / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Norrköping, Flen, Motala, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en medarbetare till vår Helpdesk på IT-Produktionsenheten i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

På IT-produktionsenheten jobbar 30 personer. Vår primära arbetsuppgift är att sköta driften av våra system samt ge verksamheten support i deras arbete. Tillsammans med andra enheter arbetar vi även aktivt med att förbättra Migrationsverkets IT-infrastruktur och Migrationsverkets IT-system.

Som medarbetare i Helpdesk ansvarar du för snabb och professionell hantering av olika typer av IT-relaterade tekniska och systemspecifika supportfrågor. Du deltar i driftövervakning samt driver tekniska uppdrag/projekt.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2015-10-13

Dina arbetsuppgifter
I Helpdesk ger du i första hand hjälp och service via telefon, till Migrationsverkets medarbetare samt internationella kontakter avseende vår klient-miljö och våra IT-system. Du arbetar med daglig övervakning, felavhjälpning och felrapportering avseende vår IT-infrastruktur och våra IT-system. I arbetet ingår att prioritera och lösa - alternativt fördela - inkomna supportärenden till andra resurser.

I tjänsten ingår kontakter med leverantörer angående ex. hårdvarusupport för klientutrustning samt övriga infrastrukturkomponenter. Du kommer även ge information via Intranätet samt delta i framtagande av dokumentation runt förändringar/nyheter och rutiner. Planering och genomförande av praktiskt installationsarbete och tekniska projekt/uppdrag ingår också i tjänsten, likväl som planering och genomförande av utbildningar.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska även ha aktuell erfarenhet av Helpdesk/supportarbete. 

Det är meriterande med erfarenhet av att leda tekniskt inriktade utbildningar samt erfarenhet som tekniker inom Windowsklient och Server administration. 

Du ska även ha god kommunikativ förmåga och ha goda kunskaper i både svenska som engelska, såväl muntligt som skriftligt. Du ska ha B-körkort.

Personliga kompetenser
Du är pedagogisk och har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du har en förmåga att anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till mottagaren. Du är även samarbetsorienterad samt relaterar och kommunicerar med människor på ett lyhört och smidigt sätt. Utöver detta tar du även initiativ och sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Du motiveras av problemlösning och kan analysera och bryter ner problem i sina beståndsdelar och förklara detta för eventuella användare och kollegor.

Upplysningar
Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 mån provanställning.
Resor kan förekomma i tjänsten.
Arbetet är schemalagt på dag/kväll/helg. Tjänsten innebär beredskap under vissa veckor.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering för arbetet är Norrköping.
Tillträde sker snarast.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef, Aldin Karic, aldin.karic@migrationsverket.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2015-10-25. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
60170 Norrköping

Kontorsadress
Migrationsverket

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2477604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: