Merck Sharp & Dohme söker en ekonomiassistent!
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2011-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Merck Sharp & Dohme söker en ekonomiassistent!" (publicerad 2011-02-25) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en utåtriktad ekonomiassistent som kan hålla i utbildningar till långt uppdrag i Sollentuna.
Publiceringsdatum2011-01-25Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent på Merck Sharp & Dome kommer du att sköta bokföring och avstämningar. En av dina främsta arbetsuppgifter är att felsöka i systemet för att minimera avvikelser då Inköpsavdelningens ordrar inte matchar. Du kommer att ha mycket kontakt med support som finns i Indien och Bryssel. Vidare kommer du att utbilda och agera support i dessa frågor. Du kommer dock inte att ändra något i systemet därav är det inte något krav att du har tidigare jobbat med systemadministration. Det viktiga är att du har ett intresse.
Under årets gång kommer man också att byta ekonomisystem till SAP vilket gör att det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av detta system.
ErfarenheterErfarenhet av SAP är ett krav. I övrigt ser vi att du har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och nu vill göra något annat utöver bokföring. Du känner dig bekväm i att tala och skriva engelska. Har du tidigare hållit i utbildningar ses detta som meriterande.
Dina personliga egenskaperSom person är du öppen, positiv och prestigelös. Du trivs i kontakten med andra människor och är serviceminded. Vidare har du ett ekonomiskt tänk och skapar dig snabbt förståelse för problem.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent ska tillsättas omgående och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Uppdraget förväntas pågå i ca 1,5 år.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån eller genom att klicka på länken nedan:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1262013Vid frågor om tjänsten kontakta Konsultchef Jesper Ohlsson på tel 08-598 986 05
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Elinor Eliasson på tel: 08-598 983 04
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 831942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.