Merab Söker Nyckelperson Till Nyinrättad Tjänst Som Administrati
Mellanskånes Renhållnings AB / Chefsjobb / Eslöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Eslöv,
Kävlinge,
Höör,
Lund,
Svalöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mellanskånes Renhållnings AB i Eslöv Mellanskånes Renhållningsaktiebolag, MERAB, är ett kommunalt avfallsbolag, som ägs av kommunerna Eslöv, Hörby och Höör. Bolaget ansvarar för avfallshanteringen i ägarkommunerna och verksamheten omfattar insamling och behandling av hushållsavfall och verksamhetsavfall. MERAB ansvarar även för driften av Rönneholms avfallsanläggning och 6 stycken återvinningscentraler. Bolaget har ett trettiotal medarbetare och omsätter ca 100 miljoner kronor per år.
Nu kompletterar vi vårt team med en nyinrättad tjänst som administrativ chef
Det pågår ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden på MERAB och som administrativ chef blir du en nyckelperson i det fortsatta arbetet. Befattningen är ny och du kommer att ha stor möjlighet att påverka samt driva arbetet framåt. Som administrativ chef har du ansvar för att bygga struktur och skapa ledningssystem. Arbetsuppgifterna är både av strategisk och operativ karaktär och det är viktigt att du har förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv.
Utöver din roll som administrativ chef kommer du även att vara bolagets controller och ansvara för den ekonomiska rapporteringen till bolagets ledning och styrelse. Den ekonomiska styrningen behöver utvecklas liksom det HR-strategiska arbetet, vilket du förväntas arbeta operativt med samtidigt som du bygger vidare på strukturen gällande det systematiska arbetsmiljöarbetet.
För att trivas i rollen är det en förutsättning att du har erfarenhet av förändringsledning och att du finner det stimulerande och utvecklande att arbeta i en verksamhet som förändras över tid. Det är också viktigt att du har förmågan att få medarbetarna och kollegorna med dig.
Vi erbjuder en ansvarsfull befattning med hög grad av självständighet och din personlighet är av största vikt för oss. Avfallsbranschen är komplex och full av utmaningar. Att du är ansvarstagande, och självgående samt har lätt för att samarbeta och kommunicera med medarbetare och kollegor är viktigt för att lyckas i din roll.
Arbetsbeskrivning
Kort sammanfattat ansvarar du för att planera, följa upp och samordna ekonomiska och administrativa frågor såsom styrning och ledning, styrelseadministration, diarium/ arkiv, kommunikation, arbetsmiljö, HR samt samverkansfrågor.
Det innebär bland annat följande:
- Ansvar för upprättande och rapportering av bokslut, årsredovisning, budget och prognos
• Säkerställa att gällande lagar och föreskrifter efterlevs i verksamheten med avseende på ekonomi, arbetsrätt, arbetsmiljö, LOU och GDPR
• Säkerställa att det finns uppdaterade rutiner och instruktioner för verksamheten inom ovanstående områden
• Vara ett stöd till organisationen i alla HR-relaterade frågor
• Ansvara för bolagets systematiska arbetsmiljöarbete
• Genomföra upphandlingar
• Ingå i skyddskommittén
• Ingå i ledningsgruppen
Befattningen omfattar budget-, resultat- och personalansvar samt delegerade uppgifter gällande arbetsmiljö.
Till din hjälp har du en erfaren redovisningsekonom.
Publiceringsdatum2021-06-22ProfilDu har högskoleutbildning inom ekonomi och ekonomisk styrning kombinerat eller påbyggt med utbildning inom HR och arbetsrätt eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Bred kompetens och erfarenhet av likvärdiga uppdrag är en stor fördel. Tidigare chefserfarenhet är en förutsättning. B-körkort är ett krav då vi har verksamhet på flera olika platser.
För att trivas i rollen ser vi att du är trygg både som person och som ledare. Vi ställer höga krav på engagemang och på en välutvecklad samarbetsförmåga. Du är strukturerad, lyhörd samt har en mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Du trivs med att ta ansvar och har förmåga att fatta beslut och att kommunicera dessa tydligt. Vidare är det viktigt att du är utvecklingsorienterad och bra på att se möjligheter.
För att lyckas i din roll som ledare hos oss är det en förutsättning att du är prestigelös och att du är duktig på att skapa och vårda goda relationer.
MERAB är en liten organisation, vilket medför att det är en stor bredd i arbetsuppgifterna. Därför behöver du ha en välutvecklad förmåga att hantera många saker samtidigt och klara av att fokusera och prioritera rätt saker vid rätt tillfälle.
Anställning:
Anställningsform: Tillsvidareanställning, eventuellt kan provanställning bli aktuellt.
Huvudsaklig placeringsort: MERAB:s kontor i Eslöv.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Frågor?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vd Åsa Winkler via mail
asa.winkler@merab.se.
Så ansöker duLåter detta intressant?
Sänd din ansökan innehållande CV och personligt brev i ett mejl till
hr@merab.se. Märk mejlet med "Ansökan Administrativ chef". Vi tillämpar löpande urval.
MERAB strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I denna rekrytering har vi redan tagit ställning till olika rekryteringskanaler varför vi undanber oss kontakt i detta avseende.
Vi avser att kalla till intervju efter sommaren. För oss är det viktigt att det blir rätt för alla parter och processen får därför ta den tid som behövs.
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-31
AdressMellanskånes Renhållnings AB
ÅKERIVÄGEN 3
24122 ESLÖV
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan Administrativ chef".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mellanskånes Renhållnings AB (org.nr 556214-7800)
Åkerivägen 3 (
visa karta)
241 22 ESLÖV
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
hr@merab.se Arbetsplats Merab Sophämtning
Jobbnummer 5825356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.