Menigo söker växeltelefonist/teamledare
Inhouse AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Inhouse söker för Menigo Foodservice AB:s räkning en telefonist/teamledare med ansvar för tre telefonister till kontoret i Stockholm. Menigo har Sveriges bredaste sortiment av mat, dryck och restaurangutrustning och vill vara den självklara samarbetspartnern för alla krögare och servicehandlare i Sverige. De har åtta säljkontor runtom i Sverige med cirka 900 anställda. Företaget ägs av Europas största Foodserviceaktör, Brakes Group. Kontoret ligger i Årsta, för mer information om företaget gå in på
www.menigo.seFöretaget erbjuder ett roligt och självständigt arbete som präglas av högt tempo och många sociala kontakter med såväl kunder som kollegor.
Publiceringsdatum2010-07-16Dina arbetsuppgifterI denna befattning kommer dina arbetsuppgifter till ca 70 procent bestå av traditionella växeltelefonistuppgifter, det vill säga att du tillsammans med övriga telefonister har ansvaret för att inkommande samtal kopplas vidare till rätt mottagare inom organisationen. De resterande 30 procenten är du teamledare, vilket innebär att du har det övergripande ansvaret för att telefonväxeln fungerar optimalt, smidigt och har rätt bemanning vid rätt tidpunkt. Telefonisterna bemannar även företagets reception i Stockholm samt bistår kontorsservice med vissa arbetsuppgifter.
ArbetsuppgifterUtöver de traditionella växeltelefonistuppgifterna, består din roll av följande:
• Schemaläggning av telefonisternas arbetstider.
• Kontakt med underleverantörer för telefoni, framförallt i frågor som rör växelns funktion.
• Medverka vid uppdateringar av växeln samt tillsammans med It-avdelningen felsöka och åtgärda eventuella störningar i systemet.
• Utbilda nyanställda inom telefonisystemet samt införskaffa mobiltelefon, abonnemang och tillbehör mm.
• Godkänna och kontrollera telefakturor för fast abonnemang och från underleverantörer.
• Ta fram statistik och rapporter
KvalifikationerDu som söker bör vara ansvarsfull, social och positiv. Du brinner för att ge god service och är inte rädd för att aktivt lösa olika problem som kan uppstå. Dessutom krävs god datorvana och grundläggande kunskaper i Microsoft Office. Du bör även vara bra på att planera och skapa ordning. Du har tidigare erfarenhet av reception och/eller telefonväxlar, tidigare personalansvar är meriterande men inget krav. Det är ett glatt och trevligt team och det är viktigt att du är en lagspelare.
Övrig informationTjänsten är från 75 - 100 procent, du kommer initialt att vara anställd av Inhouse för att sedan gå över till kund. Växeln är öppen mellan 07.30 ? 17.00 och du kommer att ha schemalagda arbetstider. Intervjuer sker löpande.
Låter detta som en tjänst som skulle passa dig? Skicka då in din ansökan så fort som möjligt!
Vi tar inte emot ansökningar via e-post, gå in på
www.inhouse.se och sök tjänsten där.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid/Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagInhouse AB
AdressInhouse AB
11438 STOCKHOLM
KontorsadressGrev Turegatan 30
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-52223310
Faxnummer: 08-52223306
E-postadress:
info@inhouse.se Jobbnummer 695936
Observera att sista ansökningsdag har passerat.