Medicinsk sekreterare, vikariat, till Kirurgiska kliniken i Kris
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Lund,
Ystad,
Malmö eller i
hela Sverige Region Skåne ska främja god hälsa och vi ansvarar för att det finns bra sjukvård och kollektivtrafik för alla invånare i Skåne. I vårt uppdrag ingår också att verka som koordinator, inspiratör och samlande kraft för utvecklingen i Skåne. Vi är Skånes största arbetsgivare med 32 000 medarbetare och en total budget på 38 miljarder kronor (2013). Högsta beslutande organ är regionfullmäktige som väljs av invånarna i Skåne.
På Kirurgiska kliniken bedrivs kärlkirurgi, urologi, allmänkirurgi, onkologverksamhet och endoskopiundersökningar. I Kristianstad finns också ett av Region Skånes bröstcentrum som är organiserat under kirurgkliniken. Sekreterarna arbetar mestadels i team mot dessa specialistområden, men även på 3 av klinikens vårdavdelningar. Drygt 220 är idag anställda på kirurgkliniken varav cirka 20 är sekreterare.
Publiceringsdatum2013-06-25ArbetsuppgifterSom medicinsk sekreterare arbetar du med sedvanliga arbetsuppgifter såsom utskrifter av journalanteckningar, remisser, intyg, brev, diagnosregistreringar och telefonservice. Dokumentation sker i journalsystemet Melior, utskrift från MedSpeech samt registreringar i PASIS.
I de olika specialistteamen ingår de medicinska sekreterarna som en viktig del i teamets dagliga arbete och har därmed en stor möjlighet att kunna påverka genom att vara delaktiga i utvecklingen av verksamheten inom sitt team.
KvalifikationerVi söker dig som har en godkänd examen i Hälso- och sjukvårdsadministration (80 p KY/400 p YH) eller motsvarande.
Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet som medicinsk sekreterare, gärna från sjukhusmiljö. Även tidigare erfarenhet av att arbeta i Melior är önskvärt. Vidare har du goda kunskaper i det svenska språket, god datorvana och är välbekant med den medicinska terminologin.
Som person är du lugn även i stressiga situationer och du har en förmåga att hantera dessa på ett kontrollerat sätt. Du har lätt för att planera arbetet i förväg och organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Du måste även vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du kan därför snabbt förändra ditt synsätt och tillvägagångssätt. Vi vill även att du har hög servicekänsla och är noggrann.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning Tjänsten är ett vikariat mellan 2013-09-01 och 2013-12-31
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-07-14
Region Skåne värdesätter alla medarbetares kompetens, oavsett olikheter såsom kön, etnicitet eller funktionsnedsättning. Vi arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Region Skåne.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Region Skåne samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Nu kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig,
www.skane.se/jobb. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A340315
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarita Brådenmark, Chefssekreterare 044-309 12 12
Facklig kontaktOle Sunnerfjell, Vision 044-309 24 73
FöretagRegion Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
AdressRegion Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
J A Hedlunds väg 5
29185 Kristianstad
Jobbnummer 1591038
Observera att sista ansökningsdag har passerat.