Medicinsk sekreterare till Obstetrik och gynekologi, Sunderby Sjukhus
Region Norrbotten / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Norrbotten i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Vill du ha ett självständigt men omväxlande arbete? Vi söker nu en ny kollega till obstetrik och gynekologi till Sunderby sjukhus. Vill du vara med och utveckla framtidens hälsa och vård är du varmt välkommen till oss! Du kommer ingå i ett team med kunniga och hjälpsamma kollegor runt om i länet som alltid finns där som stöd om det behövs.
Vi söker
Vi söker dig som är medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller har vårdadministratörsutbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket men även i engelsk och svensk medicinsk terminologi samt god datorkunskap. Vi ser gärna att du har diagnosutbildning och några års yrkeserfarenhet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person kan du arbeta självständigt, är strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en helhetssyn, förstår din roll och kan prioritera utifrån verksamhetens behov. Du är lyhörd, ser nyttan och värdet i att samarbeta med andra människor. Du kommer få en inblick i mycket som händer på kliniken därför är det viktigt att kunna ändra synsätt och se möjligheter i förändringarna. Att bidra till verksamhetens utveckling- och förändringsarbete ser du som en naturlig del av ditt arbete.
Det här får du arbeta med
Verksamhetsområdet Obstetrik och gynekologi är en länsklinik och bedriver verksamhet vid främst Sunderby-, Gällivare och Piteå sjukhus men täcker samtliga fem sjukhus i länet. BB och förlossningsvården är koncentrerad till Gällivare och Sunderby sjukhus. Vi har ett välfungerande samarbetar med alla kliniker runt om i länet där vi dagligen kommunicerar via våra digitala forum. Vi erbjuder dig ett varierande och självständigt arbete. Du kommer arbeta med en rad olika administrativ uppgifter som bland annat dokumentation, journalhantering men även posthantering av både papper- och elektronisk post.
En viktig del i uppdraget är att introducera ny personal i dokumentationssystemet VAS-användarstöd, behörighetsadministration i en rad olika system samt registrering i kvalitetsregister. Vårt obstetriska datajournalsystem som vi använder är Partus. Vi kommer inom en snar framtid övergå till ett nytt journalsystem Cosmic, som ny medarbetare hos oss kommer du bli delaktig i denna uppstart och övergång.
Det här erbjuder vi dig
-Anpassad introduktion och stöd av kompetenta kollegor
-Omväxlande och lärande arbete med variation
• Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
• Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
• Länk till våra förmåner:
https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/Information om tjänsten
Anställningen är ett vikariat på heltid under 1 år med möjlighet till förlängning. Arbetstid är dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Norrbotten (org.nr 232100-0230),
https://www.norrbotten.se/ Arbetsplats Region Norrbotten
Kontakt Helena Lindvall
helena.lindvall@norrbotten.se 0920- 87 52 19 Jobbnummer 8914941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.