Medicinsk sekreterare till Föräldra- och Barnhälsan (FBH)

Region Jämtland Härjedalen, Område Barn och unga vuxna / Administratörsjobb / Östersund
2023-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till Föräldra- och Barnhälsan (FBH)" (publicerad 2023-06-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Barn och unga vuxna i Östersund

Vi välkomnar nu en medicinsk sekreterare med kompetens även för att fungera som administrativ assistent på enheten. Föräldra- barnhälsan (FBH) ingår i område Barn och unga vuxna tillsammans med, Barn- och Ungdomspsykiatrin, Vuxenhabiliteringen samt Barn- och Ungdomshabiliteringen. Enheten är lokaliserad i Östersund i centrala, nyrenoverade lokaler på Köpmangatan 24.

Föräldra- och barnhälsans (FBH) uppdrag är att samla medicinsk-, psykologisk-, social- och omvårdnadskompetens gällande mödra- barnhälsovårdsfrågor. Verksamheten arbetar för att utveckla en jämlik vård, där mödrahälsovårdens mål är att främja en god reproduktiv och sexuell hälsa - och barnhälsovårdens mål är att främja barns hälsa, trygghet och utveckling i länet.
Föräldra- och barnhälsans verksamhet innefattar:
Kompetenscentrum för barn- och mödrahälsovård.
Föräldra- och barnhälsan har i sitt uppdrag som kompetenscentrum en inriktning på hälsofrämjande, förebyggande och utvecklingsinriktat arbete. Uppdraget innebär förutom stöd till personal inom mödrahälsovård (MHV) och barnhälsovård (BHV), även tillsyn, kvalitetssäkring och utveckling av mödra- och barnhälsovårdens verksamhet i Region Jämtland Härjedalen.
Föräldra- Barnhälsans patientarbete:
Som en del regionens mödra- och barnhälsovård erbjuder socionomer och psykologer på Föräldra- och barnhälsan patientinriktat arbete i form av psykosocialt stöd, föräldrastöd, samt barnpsykologisk vägledning till blivande och nyblivna föräldrar med barn 0-6 år, samt barnpsykologisk bedömning av förskolebarn med avvikande beteende eller misstänkt utvecklingsförsening.

Publiceringsdatum
2023-04-06

Arbetsuppgifter
Som ensam medicinsk sekreterare på enheten har du ett mångfacetterat uppdrag. Dels sedvanliga arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare, patientadministration, bokningar och ta emot inkommande telefonsamtal till enheten. Schemaläggning och att lägga upp nya användare i Cosmic samt ingå i remissgrupp. Skriva diktat sker endast i mycket begränsad omfattning. Dels stötta de medarbetare på enheten som har administrativa regionövergripande uppdrag inom mödra- och barnhälsovården. Det administrativa stödet till enhetens regionövergripande uppdrag kan innefatta sekreteraruppgifter såsom ansvar för insamling av anmälningar/fikabeställningar till fortbildningsdagar, lokalbokning, distribution av material till barnmorske/BVC enheter, kopiering, stödjande roll kring dokumenthanteringssystemet Centuri, ansvara för att uppdatera kontaktlistor. Samt självständigt samordna och sköta externa kontakter. Ansvara för layout och stöd i skrivande av rapporter och annan dokumentering. Vidare också ett ansvar för enhetens 1177sida.
På området (i huset) arbetar 12 medicinska sekreterare. 1 gång per månad har man också gemensamma yrkesträffar på området. Annars går det alltid bra att samarbeta vid behov eller rådfråga kollegor. På området arbetar också 3 administrativa assistenter som man också samarbetar med och rådfrågar vid behov.

Kvalifikationer
Vårddokumentationsutbildning, goda datakunskaper, Cosmic-vana och några års erfarenhet som teamsekreterare/medicinsk sekreterare. Gärna erfarenhet av samordnande roll. Meriterande är erfarenhet av att vara ledningsstöd samt erfarenhet av Centuri.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är pålitlig, noggrann och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt och är professionell i din yrkesutövning. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du är flexibel avseende prioritering av arbetsuppgifterna. Du är strukturerad och har god kommunikativ förmåga. Du har intresse av att utveckla processer och rutiner för verksamhetens bästa.

ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Som sökande ska du lämna utdrag ur belastningsregistret i samband med erbjudande av tjänst

Läs mer: http://www.regionjh.se

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/330/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen, Område Barn och unga vuxna

Kontakt
Områdeschef
Mikael Lec-Alsen
mikael.lec-alsen@regionjh.se
070 317 64 69

Jobbnummer
7632620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Område Barn och unga vuxna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Barn och unga vuxna: