Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
2023-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad" (publicerad 2024-04-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Lund,
Ystad,
Malmö eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Vill du utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare? Välkommen till akutmottagningen i Kristianstad!
Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter.
Akutmottagningen i Kristianstad tillhör verksamhetsområde akut och är ett centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne. Våra 160 medarbetare tar hand om drygt 52 000 patientbesök per år. Till oss kommer mellan 120 och 160 patienter per dygn, patienter med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vår utmaning är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situationen de befinner sig.
Jag tycker att arbetet på akutmottagningen är fantastiskt roligt samtidigt som det är väldigt utvecklande! Ingen dag är den andra lik och man vet aldrig hur arbetsdagen kommer att bli när den börjar. Det är också ett väldigt omväxlande arbete där även vi sekreterare är med i det akuta skedet. Vi har också ett nära samarbete med övriga yrkeskategorier vilket är väldigt roligt, säger Linus, medicinsk sekreterare.
Publiceringsdatum2023-11-28ArbetsuppgifterSöker du ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete? Vi tror att vår nya kollega uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör!
I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen har du ett brett arbetsfält, med stor variation både vad gäller dokumentation och olika arbetsuppgifter. I tjänsten ingår journalskrivning via MedSpeech, Melior och registrering i olika system såsom PASiS samt Patientliggaren. Din arbetsdag kan exempelvis vissa dagar bestå av posthantering, telefoni och inskrivning, andra dagar av att hjälpa patienter i luckan. Du arbetar även med inskrivning och triage tillsammans med sjuksköterska. När du landat i din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen deltar du i larm på akutrummet, där du bland annat skriver i traumajournalen på traumalarm.
Hos oss finns möjlighet till utveckling och vi berikas ständigt med nya erfarenheter. Det finns även möjlighet till utökade ansvarsområden om så önskas.
Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet under veckans alla dagar. Vi tillämpar bokningsschema, vilket innebär att du i stor utsträckning kan påverka dina arbetstider.
KvalifikationerFör att trivas i rollen är du serviceinriktad, positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför och tycker om att arbeta i ett varierande arbetstempo. Rollen kräver att du är lyhörd och har god förmåga att anpassa dig utifrån ändrade omständigheter och påfrestande situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du kan prioritera dina arbetsuppgifter och att du vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom du kommer att arbeta i team med övrig vårdpersonal är det viktigt att du har en positiv inställning och vill bidra till vårt goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Gällande de formella kraven har du utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) / 400 p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Vidare har du goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Både du som är nyutexaminerad och som har mer erfarenhet är välkommen att söka. Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård. Vi ser gärna att du har kunskap i de förekommande systemen på mottagningen och allmänt god IT-vana i Windows-miljö.
I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Är du nyfiken på att veta mer innan du skickar in din ansökan får du gärna höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C165597".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Kontakt Johanna Wennerberg Talevski, enhetschef
044-309 25 32, johanna.wennerbergtalevski@skane.se Jobbnummer 8293812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.