Medicinsk sekreterare Kvarnholmens hälsocentral vikariat
Landstinget i Kalmar län / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Kalmar län i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Primärvårdsförvaltningen
Primärvårdsförvaltningen i Kalmar län är en kraft för hälsa i länet. Vi strävar dagligen efter att skapa rätt förutsättningar för ett rikare, tryggare och friskare liv. Våra engagerade verksamheter är spridda i hela länet. Kompetensbasen är allmänmedicin och omvårdnad med ett helhetsperspektiv.
Medicinsk sekreterare Kvarnholmens hälsocentral vikariat
Vikariat, 50%
PV:2014:119
Vill du arbeta som medicinsk sekreterare på en välfungerande hälsocentral i centrala Kalmar med en stabil, trevlig, engagerad och välutbildad personalgrupp?
Kvarnholmens hälsocentral ligger i centrala Kalmar med vacker utsikt mot Malmfjärden och har cirka 7430 listade patienter. På hälsocentralen finns 5 distriktsläkare, ST-läkare, AT-läkare, primärvårdspsykologer, undersköterskor och medicinska sekreterare. Vi har distriktssköterskemottagning och specialistsköterskemottagningar för astma/KOL, demens, diabetes, hjärta/kärl, inkontinens, livsstil och vaccination.
Vi tror att ett långsiktigt, positivt arbete med förbättringar, kvalitet och bemötande skapar en trivsam miljö där såväl patienter som personal vill stanna. Detta arbete ger oss en god tillgänglighet och nöjda patienter.
Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en hälsocentral. Såsom journalskrivning, receptionsarbete och kassahantering samt andra vårdadministrativa arbetsuppgifter.
Du är flexibel, prestigelös och hjälpsam och kan rycka in där det behövs. Du har mycket god
förmåga att samarbeta med dina medarbetare samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. Du trivs med att ge god service till både kollegor och patienter och känner dig bekväm i din kontakt med patienterna. Du är nyfiken, tycker om att lära dig nya saker och bidrar till god stämning på hälsocentralen.
Det är av stor vikt att du delar vår vision som bygger på värdeorden öppet, engagerat och kunnigt tillsammans med rätt kvalitet och god ekonomisk hushållning. Du delar vår ambition att vara en framgångsrik hälsocentral med som skapar värde för patienten. Du har vilja att vara delaktig i vårt fortsatta arbete kring våra målområden för delaktiga patienter, hög och bred kompetens, att vara en attraktiv arbetsplats samt ha en välfungerande e-hälsokommunikation.
Passar ovanstående beskrivning dig? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-11-27KvalifikationerMedicinsk sekreterarutbildning alternativt vårdadministratörsutbildning. God datorvana och goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Erfarenhet av arbete i Cosmic journalsystem är meriterande liksom tidigare erfarenheter av arbete i primärvård. Personliga egenskaper är av stor betydelse.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Vikariat 2015.02.01 - 2016.08.31 Deltid, 50%
TillträdeEfter överenskommelse
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-02
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV
Ansökningar tas endast emot via Landstinget i Kalmar läns e-rekryteringssystem
Klicka på denna länk för att göra din ansökanVi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst
KontaktAnn-Louise Elling, verksamhetschef 0480-81397
Henrik Nelson, medicinskt ansvarig läkare 0480-448562
Facklig kontaktBritt Wimarsson, facklig företrädare Vision 0490-86168
FöretagLandstinget i Kalmar län
AdressLandstinget i Kalmar län
Box 601
39126 KALMAR
KontorsadressStrömgatan 13
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-84000
Faxnummer: 0480-84197
E-postadress:
landstinget@ltkalmar.se Jobbnummer 2082765
Observera att sista ansökningsdag har passerat.