Medicinsk sekreterare akutkliniken

Region Sörmland / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

Akutkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Publiceringsdatum
2022-08-24

Om företaget
Vill du vara en del av vårt team på akuten på Mälarsjukhuset?

Akutkliniken är en gemensam serviceenhet för hela sjukhuset och samverkan sker internt med alla kliniker. Akutkliniken består av akutmottagning, akutvårdsavdelning, intermediärvårdsavdelning, akutläkare och administrativ enhet. Du arbetar tillsammans med kollegor från olika yrkeskategorier såsom läkare, sjuksköterskor och undersköterskor.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som är intresserad av ett varierande arbete i denna spännande miljö!

Administrativa enhetens medicinska sekreterare ansvarar för journalskrivning för alla patienter som söker akutmottagningen och träffar akut-, medicin-, kirurg-, ortoped-, barn-, kvinno- eller öron-näsa-halsläkare. Journalerna dokumenteras i det digitala journalsystemet NCS Cross. Enheten ansvarar också för receptionsarbete på akutmottagningen. Funktionen traumasekreterare ingår vilket innebär att du dokumenterar vid traumalarm på akutrummet. Det finns även möjlighet till ett flexibelt arbete där en del av arbetet kan utföras hemifrån, vid överenskommelse med chef.

Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning är ett krav, samt goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket. Du får gärna ha erfarenhet från vården sedan tidigare.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Viktiga egenskaper som vi ser behövs för denna tjänst är god samarbetsförmåga då du kommer att jobba i team med dina kollegor. Man bör även vara strukturerad och serviceinriktad.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, med arbete såväl dagtid som jourtid kvällar och helger.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef, Josefine Ekholm, 016-10 39 08.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på administrativa enheten akutkliniken!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-09-18.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION SÖRMLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RLSV-22-524".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Sörmland (org.nr 232100-0032)

Arbetsplats
Region Sörmland

Jobbnummer
6915687

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Sörmland: