Medicinsk sekreterare
Alingsås Lasarett, Kliniken för Akutmottagning och Administratio / Administratörsjobb / Alingsås
2016-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare" (publicerad 2017-01-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alingsås Lasarett, Kliniken för Akutmottagning och Administratio i Alingsås Alingsås lasarett är en del av Västra Götalandsregionen.
Närhet, öppenhet, dialog, trygghet och kompetens är viktiga ledstjärnor på Alingsås lasarett. Alingsås lasarett har cirka 700 anställda och en omsättning på cirka 600 miljoner. Sjukhuset har påbörjat en om- och tillbyggnad för att utveckla vården och möta framtidens vårdbehov som akutsjukhus och närvårdsprofil.
Vill du arbeta i navet på akutmottagningen där du i nära samarbete med andra yrkesgrupper gör ditt yttersta för ett smidigt patientflöde? Vill du arbeta med ständig förbättring för att nå en verksamhet som fungerar optimalt? Då kan du vara den vi söker!
Publiceringsdatum2016-11-30BeskrivningSekretariatet inom Alingsås lasarett är en sammanhållen organisation med tydlig identitet och hög kompetens som består av drygt 50 medarbetare. Vi är placerade på sjukhusets vårdavdelningar, mottagningar och centralreception. Vårt mål är att ge god service till såväl patienter som personal på vårt lagom stora sjukhus. Vi sätter stort värde på flexibilitet och positivt tänkande och är måna om ett gott kamratskap med en öppen och ärlig kommunikation.
Arbetsuppgifter Arbetet på akutmottagningen är varierande och innebär många kontakter och ett nära samarbete med andra yrkesgrupper. Teamet med medicinska sekreterare ansvarar tillsammans för vårddokumentation, patientadministrativa registreringar, diagnos- och åtgärdsregistrering, telefonservice samt många andra utmanande arbetsuppgifter. Det kan finnas möjlighet till distansarbete.
KvalifikationerDu har vårddokumentationsutbildning/medicinsk sekreterarutbildning och goda kunskaper i medicinsk terminologi. Vi söker dig som har förmåga att skapa och bibehålla struktur även vid hög arbetsbelastning. Du trivs med att ta ansvar och bemöter både arbetskamrater och patienter med respekt och intresse. Du har god social kompetens, förmåga att arbeta självständigt och en stark vilja att ge god service till andra yrkesgrupper. Du är ödmjuk och trygg i din profession.
Vi förespråkar mångfald i vår rekryteringsprocess.
Arbetstid
Schemalagd arbetstid med tjänstgöring var fjärde helg och en till två kvällar/vecka. Tjänstgöring på storhelger.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-02-01 eller efter överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-14
Ange följande referens när du ansöker: 2016/7192
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Liljeklev, Avdelningschef, tfn 0322-22 70 92
FöretagAlingsås Lasarett, Kliniken för akutmottagning och administratio
AdressAlingsås Lasarett, Kliniken för akutmottagning och administratio
Södra Ringgatan 30
44183 Alingsås
KontorsadressSödra Ringgatan 30
Jobbnummer 3189180
Observera att sista ansökningsdag har passerat.