Medicinsk sekreterare - natt till akutmottagningen
Vårdadministrativ service, Område 1, Södra Älvsborgs Sjukhus / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vårdadministrativ service, Område 1, Södra Älvsborgs Sjukhus i Borås Södra Älvsborgs Sjukhus, SÄS, är en av fyra sjukhusgrupper i Västra götalandsregionen. SÄS är ett komplett akutsjukhus och bedriver länssjukvård inom alla specialiteter och viss regionsjukvård inom onkologi och strålbehandling. SÄS ansvarar även för barn- och ungdomsmedicinska och psykiatriska öppenvårdsmottagningar i kommunerna i Sjuhärad. Vi är ett hälsofrämjande sjukhus med fokus på vård, behandling och arbetssätt som sätter patienternas behov i första rummet.
Webbplats
www.vgregion.se/sasFacebook
www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgrPubliceringsdatum2015-02-18BeskrivningVårdadministrativ service (VAS) är en samlad enhet för medicinska och vårdadministrativa sekreterare, chefsekreterare och assistenter sedan 1 januari, 2009.
VAS skall ge vårdadministrativt stöd till SÄS verksamheter. VAS-område 1 organiserar sekreterare inom Akutmottagningen.
På akutmottagningen tar vi hand om akuta kirurg-, ortoped- och medicinpatienter dygnet runt.
På kvällar, nätter och helger tar vi även emot patienter med akuta besvär som kräver specialistvård inom områdena ögon, öron, näsa, hals och gynekologi. Sekretariatet ansvarar för patientadministrativa rutiner, receptionsarbete och utskrift av vårddokumentation.
Vi söker nu dig som är intresserad av ett omväxlande arbete som medicinsk sekreterare på natten. Du är serviceinriktad och positiv, med intresse och vilja att vara med i utvecklingen av sekreterarfunktionen vid Akutmottagningen.
Tjänsten har ett omväxlande arbetsinnehåll med medicinsk dokumentation till de olika specialiteterna och administrativa uppgifter samt arbete i kassa och reception. Sekreterarfunktionen genomgår en förändring i arbetsinnehåll och organisation, varför vi förutsätter att du är flexibel, nyfiken och engagerad.
KvalifikationerUtbildning i vårddokumentation samt några års erfarenhet som medicinsk sekreterare är ett krav. Datorvana och IT-kunskap. Dessutom har du god samarbets- initiativ- och organisationsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom självständighet, hög stresstolerans, flexibilitet och ett servicemedvetet kundbemötande.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning75 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 2015/979
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Tuula Ahokas 033-616 12 55
Medicinsk sekreterare Helena Björklund 033-616 22 20
Facklig kontaktVision Anna-Stina Wallman 033-16 30 06
FöretagVårdadministrativ service, Område 1, Södra Älvsborgs Sjukhus
AdressVårdadministrativ service, Område 1, Södra Älvsborgs Sjukhus
Brämhultsvägen 53
50182 Borås
KontorsadressBrämhultsvägen 53
Jobbnummer 2171878
Observera att sista ansökningsdag har passerat.