Medarbetare till Treasury Operations rekryteras
SJR / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi en erfaren medarbetare till Treasury Operations. Vår kund är en global industrikoncern och sitter i fina lokaler centrat i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 februari 2018. Uppdraget är ett föräldravikariat under 1 år med stor möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2017-11-17Dina arbetsuppgifterSom medarbetare inom Treasury Operations tillhör du Cash Flow Management team som består av elva personer. Tillsammans med tre medarbetare på Operations arbetar du med finansiella betalningar, sammanställning av likviditet, dagliga avstämningar av bankkonton, FX och MM-affärer, bokslutsarbete, cash pool-administration samt övrigt löpande arbete inom Operations. Du är också delaktig i olika projekt för att löpande utveckla och förbättra våra arbetssätt.
Tjänsten innebär daglig global support till kundens dotterbolag i Treasuryfrågor samt kontakt med externa samarbetspartners. Du får därmed en helhetssyn av vår Treasuryavdelning och god kännedom om hur de finansiella flödena fungerar i en stor internationell koncern.
ProfilVi söker dig som är civilekonom eller motsvarande, med erfarenhet av arbete med Operations/Backoffice inom Treasury. Du har goda kunskaper i MS Office, i synnerhet Excel, och har du erfarenhet av CRM, Trax, SAP och Opus Capita är detta meriterande. Då vi verkar i Sverige men arbetar i en global miljö är dina kunskaper i engelska och svenska utmärkta, i såväl tal som i skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är en noggrann och metodisk genomförare. Du är en ansvarsfull och stöttande lagspelare med ett brinnande intresse för siffror och ett strukturerat arbetssätt, samtidigt som du är nyfiken och vill vara med och bidra till utvecklingen av vår avdelning. I rollen har du många kontakter, både internt och externt, och därför är din goda samarbets- och kommunikationsförmåga viktig.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företagetSJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Stenfeldt
linda.stenfeldt@sjr.se +46 76 647 16 33
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 3808654
Observera att sista ansökningsdag har passerat.