Medarbetare till Sparbanken Syds Telefonbank
Sparbanken Syd / Bankjobb / Ystad
2019-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Sparbanken Syds Telefonbank" (publicerad 2020-02-06) ⬅️
Visa alla bankjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sparbanken Syd i Ystad,
Tomelilla,
Simrishamn,
Malmö,
Kristianstad eller i
hela Sverige Sparbanken Syd är ett lokalt alternativ till storbankerna och vi tror att det är i den personliga relationen man skapar nöjda och lojala kunder.
Vi jobbar med kärnvärdena engagemang och resultatfokus och vår företagskultur genomsyras av samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar där du kommer få en viktig roll i bankens fortsatta tillväxt.
Vad erbjuder vi?
Telefonbanken är idag en enhet med nio personer som har sin arbetsplats på bankens huvudkontor i Ystad. Som medarbetare på vår telefonbank möter du bankens kunder via telefon och mail. Du arbetar inom områdena spara, låna, betala samt teknisk support. I rollen som Kundtjänstrådgivare på Telefonbanken kommer du att vara delaktig i en intressant förändringsresa där vi tar avdelningen till en högre nivå och tillmötesgår våra kunders framtida förväntningar.
Vad blir ditt ansvar?
Huvudfokus är att kunden ska vara nöjd med sin kontakt hos oss och nyckeln dit tror vi är att fånga upp kundens behov av våra produkter och tjänster. Att arbeta aktivt med merförsäljning och snabbt förstå kundens behov och förväntning på god service och bemötande är en självklarhet. För att uppnå detta ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att:
- Hantera all inkommande telefoni och mail/internetmeddelande till banken, för både identifierad och oidentifierad kund
- Hantera och utföra service-, försäljning- och supportärenden till bankens kunder Arbeta aktivt med merförsäljning genom att erbjuda alla kunder du samtalar med våra produkter och tjänster och boka in kunder med potential till bankens olika specialister och rådgivare
- Aktivt erbjuda privatkunder support genom onboarding, självbetjäningstjänster, vardagstjänster, kortkrediter, blancolån, månadssparande och pensionsparande samt svara på frågor inom områden som spara, låna och försäkra
- Säkerställa att kunderna har och använder våra självbetjäningstjänster genom att informera, upplysa och vägleda
- Bistå föreningskunder och företagskunder genom att kunna svara på frågor och slussa dem vidare i kontorsrörelsen vid behov
- Avlasta kontorsrörelsen genom att bibehålla och förädla inkommande ärenden i gruppen enligt uppsatta mål
- Identifiera och boka in kunder med potential till bankens olika specialist- och rådgivarroller
- Ansvara för och hantera förekommande arbetsuppgifter, t ex aktieordrar från kunder och anmälningar till bankens alla kundaktiviteter.
Vem är du?
Du är van vid att arbeta med kundservice, support och försäljning till privatpersoner och företag via telefon, mail, chat samt andra digitala kanaler. Du ska kunna arbeta aktivt med merförsäljning och snabbt förstå kundens behov och förväntning på god service och bemötande. För att lyckas behöver du ha god och djup kompetens inom såväl spara, låna som försäkringsområdet för privatpersoner. Inom företagssidan krävs en mer allmän kompetens om ett företags produkter, tjänster etc.
I första hand söker vi dig som har något eller några års bankerfarenhet. Som person är du säljinriktad, noggrann, ansvarstagande och har initiativförmåga. Det är viktigt att du är serviceinriktad och sätter kundens behov i fokus. I denna roll är SwedSeclicens för rådgivare samt bolån ett krav. Har du inte licenserna idag ges du möjlighet att läsa in dem när du tillträtt tjänsten. Du bör också ha goda kunskaper i Officepaketet.
Då telefon och mail är våra viktigaste kanaler är det nödvändigt att du har god telefonröst och bra språkbehandling i tal och skrift.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att ringa Chef Kundcenter Karin Strängby 040-37 40 72 eller HR Camilla Stridh 0411-82 22 75. Kontaktperson för Finansförbundet är Andreas Nilsson 0417-82 23 92 och för SACO Ingela Berven Tehler 0411-82 22 23.
Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling.
Vi vill inspirera och coacha människor till en god Ekonomihälsa, ett förhållningssätt till ekonomi som är bra för personen, plånboken och planeten. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Idag är vi 160 medarbetare på nio fysiska kontor och ett digitalt kontor. År 2018 var vår affärsvolym på drygt 35 miljarder SEK.
Besök gärna
www.sparbankensyd.se för mer information
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-10-21ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSparbanken Syd
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/43".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sparbanken Syd (org.nr 548000-7425)
Jobbnummer 4866443
Observera att sista ansökningsdag har passerat.