Medarbetare till Service Desk med tekniskt intresse
Hgrec AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hgrec AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vi söker nu en kommunikativ person med stort tekniskt intresse för en tjänst som medarbetare i Service Desk. Har du gått en högskoleförberedande utbildning och vill om några år studera vidare? Vill du bygga vidare på dina befintliga kunskaper? Då kan du vara den vi söker!
Publiceringsdatum2020-12-03Om tjänstenFör kunds räkning söker vi nu en medarbetare till deras Service Desk. Du erbjuds en varierad arbetsmiljö tillsammans med trevliga kollegor, god stämning och stora utvecklingsmöjligheter. Här erbjuds du en varierad arbetsmiljö tillsammans med trevliga kollegor, god stämning och där det finns stora utvecklingsmöjligheter. Du får möjlighet att arbeta hemifrån och får bidrag till friskvård/gymkort. Din anställning omfattas av gällande kollektivavtal.
Dina arbetsuppgifterDu har tillsammans med kollegorna på Service Desk den initiala kontakten med våra kunder. Detta innebär att du svarar i telefon, registrerar ärenden och löser problem med kundernas datorer och servrar. Mycket kan skötas från kontoret eller hemifrån via fjärrstyrning med ibland måste man åka ut till kunden och hjälpa till på plats. Vissa tekniker har även bemanningsuppdrag en eller ett par dagar i veckan. Du kan också vara med i projekt när t.ex. en ny kund skall migreras in till våra tekniska plattformar.
Vartefter din erfarenhet och kunskap växer får du större eget ansvar och kan efter en period gå över till andra linjen där du arbetar längre med problem och mer inriktat på servrar, nätverk och annan infrastruktur. Vårt Service Desk-team består av ca 10 tekniker men arbetar även mycket med övriga tekniker och konsulter. Totalt är vi ca 20 personer på tekniksidan.
Om dig
Tjänsten passar dig som har gått en högskoleförberedande utbildning på gymnasiet och vill ha ett kvalificerat arbete i ett till två år innan du studerar vidare på högskolan. Du kan också ha en yrkesutbildning inom IT med något års relevant erfarenhet. Det som är gemensamt är att du har ett genuint teknikintresse och vill bygga vidare på dina befintliga kunskaper. Hos vår kund får du möjlighet att starta din karriär med andra drivna tekniker.
Vi söker dig som
Har slutfört gymnasieutbildning från Natur eller teknisk linje, gärna med inriktning mot IT
Vi lägger stor vikt vid social kompetens och att du tycker om att ta eget ansvar
Har flytande kunskaper svenska och engelska då daglig kommunikation sker i språken
Som person är du initiativtagande och räds inte att ta egna beslut. Du har ett påtagligt teknikintresse och drivs av att lösa utmaningar utan tydliga ramar och riktlinjer. Vidare att självständigt kunna driva ditt arbete framåt och har god förmåga att prata med kunder och lämna god service.
Övrig informationStart enligt överenskommelse
Om företagetVår kund är ett modernt IT-företag med avancerade lösningar för hosting, virtualisering och drifttjänster till små och medelstora företag i Stockholmsregionen. Deras hostingtjänster erbjuder mycket hög säkerhet och tillgänglighetsnivå med priser som är attraktiva för små och medelstora företag.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressHGRec AB
Holländargatan 29
11359 Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Service Desk".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare HGRec AB (org.nr 559151-9458)
Holländargatan 29 (
visa karta)
113 59 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
frida.mansson@happygroup.se Jobbnummer 5472569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.