Medarbetare till ny larmorganisation inom ordinärt boende

Norrköpings kommun / Apotekarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgskontoret med över 3 000 anställda ansvarar för vård- och omsorgsverksamheten i Norrköpings kommun. Kontoret är organiserat i tre verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende samt verksamhet för personer med funktionsnedsättning.

Verksamheten i ordinärt boende är uppdelad i två spår som leds av varsin områdeschef. Ordinärt boende spår 1 och 2 består av hemtjänst dag och natt, träffpunkter, dagverksamheter för personer med demenssjukdom och dagverksamheter för personer med fysisk funktionsnedsättning. I dagsläget finns ett larmteam i spår 2, bestående av tre medarbetare som installerar och hanterar trygghetslarmen inom ordinärt boende. Larmteamet kommer att ingå i en ny larmorganisation som startar i november 2017.

Är du redo för en utmaning och vill prova något nytt? Vill du vara med att påverka, utveckla och skapa ett nytt arbetssätt kring larmhantering i Norrköpings kommun? Vi söker 20 medarbetare till vår nya larmorganisation.

ARBETSBESKRIVNING

Uppdraget omfattar samtliga trygghetslarm oavsett om personen har en kommunal eller privat utförare av hemtjänst. Du ska hantera, besvara och åtgärda trygghetslarm hos personer som har hemtjänst, boendestöd eller personlig assistans enligt LSS mellan kl. 07-22. Vår befintliga nattorganisationer kommer att fortsätta ansvara för larmhanteringen mellan kl. 22-07.

Enhetschef, befintligt larmteam och nya medarbetare kommer tillsammans arbeta med att strukturera, organisera och effektivisera larmhanteringen i Norrköpings kommun. I uppdraget ingår även att bygga upp ett nära samarbete med samtliga hemtjänstenheter inom ordinärt boende samt övriga samverkansparter exempelvis boendestöd och personlig assistans inom ordinärt boende. Som team kommer ni utveckla verksamheten mot att nå uppsatta mål, ge god kvalitet och service till samtliga personer som har ett trygghetslarm.

Till en början kommer samtliga medarbetare utgå från gemensamma lokaler på Hantverkaregatan som är centralt beläget i Norrköping.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har en utbildning inom vård och omsorg eller utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som relevant för uppdraget. Erfarenhet av att arbeta inom ordinärt boende och körkort är ett krav. Det är meriterande om du har varit med att starta upp en ny enhet/verksamhet inom vård och omsorg. Du har en positiv inställning och bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat på arbetet. Du bidrar med idéer, förslag och ser hellre möjligheter än hinder.

Du ser förändring som en naturlig del i verksamhetens utveckling. För dig är det en självklarhet att arbeta med ständiga förbättringar för att uppnå givna mål och resultat. Som person är du trygg, flexibel, stresstålig, kreativ, självständig och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta tillsammans med andra människor. Du har lätt för att kommunicera i både tal och skrift och en god förmåga att förmedla information på ett tydligt sätt.

Kvalitet är viktigt för dig och du arbetar mot mål samt fokuserar på resultat. Du har en god förmåga att hantera oförutsedda situationer och trivs med ett självständigt arbete där du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar. Som medarbetare hos oss är du en förebild för andra och du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Du handlar i enighet med fattade beslut, ekonomiska förutsättningar, verksamhetsplaner, mål, policys och riktlinjer.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsterna är tillsvidareanställningar, vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad och i arbetet ingår dag- kväll och helgarbete. Rekrytering sker fortlöpande och tjänsterna tillsätts enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsterna kontaktar du områdeschef Elisabeth Heigl, 011-15 31 62, 072-709 7769 eller via mail elisabeth.heigl@norrkoping.se

Din ansökan vill vi ha senast 15 september.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-02

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
601 81 Norrköping

Jobbnummer
3623882

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: