Medarbetare till Nordic Supply Chain, Solna

Avanzera Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2013-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Nordic Supply Chain, Solna" (publicerad 2014-10-03) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Vi söker en medarbetare till en av våra kunder som är verksamma internationellt och arbetar med snabbrörliga konsumentprodukter samt läkemedel. Uppdraget påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå året ut med möjlighet till förlängning. Det kan förekomma enstaka resor inom Norden. Tjänsten är stationerad vid det nordiska huvudkontoret i Solna.

Publiceringsdatum
2013-03-04

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med fokus på order, logistik, master data och kundrelationer. Rollen innebär att du ansvarar för dina egna kunder, från order till leverans, och du måste prioritera effektivt mellan order, leveranser, returer och reklamationer. I rollen ingår även att ansvara för masterdata för produkter i enlighet med rådande GS1 riktlinjer/standard.
Du kommer att ha daglig kontakt med kunder i Sverige och Norge angående lagerstatus, leveransbesked etc. samt att du har mycket kontakt med logistikpartners, de egna lagren och de lokala kontor man har i övriga Norden. Kunder är alla stora dagligvaruhandelskunder och läkemedelsgrossister i Norden och produkterna man distribuerar är såväl läkemedel som snabbrörliga konsumentvaror.

Du kommer att vara del av ett väl sammansvetsat team om 6 kollegor och även samarbeta mycket med övriga Supply Chain, som består av totalt 17 personer.

Bakgrund
Vi söker dig som tidigare arbetat med kundservice och logistik samt har erfarenhet av snabbrörliga konsumentprodukter. Du är van att arbeta i systemmiljö och kunskaper i AS/400 är ett stort plus. Har du erfarenhet från amerikanskt bolag är det meriterande. Vad teamet nu behöver är en person som har mycket goda kunskaper i engelska, tal såväl som skrift. Har du dessutom kunskaper i norska eller danska så är det en stor fördel.

Som person är du noggrann då man måste säkerställa att man följer EU direktiv och nordisk lagstiftning angående hur man får distribuera läkemedel. Du trivs i en roll där det händer mycket och ingen dag är den andra lik. Viktigt är också att du trivs att arbeta i grupp, att serva kunder och ha ett stort kontaktnät både internt och externt. Det inträffar oförutsedda saker och det uppstår problem som måste lösas snabbt och smidigt, därför är det bra om du är lösningsorienterad och har en positiv grundinställning.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 205
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1483457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: