Medarbetare till IT Infrastruktur och arkitektur - inom klientpl
Region Kronoberg, Regionservice / Supportteknikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionservice i Växjö,
Tingsryd,
Ljungby eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Inom verksamhetsområde IT upplever vi en hög trivsel på arbetet! Vi har intressanta, omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter. Vi bryr oss om varandra! Välkommen att bli en del av oss!
Verksamhetsområde IT har till uppgift att utveckla, förvalta och tillhandahålla IT-tjänster för Region Kronoberg, kommunerna i länet och anslutna privata vårdgivare. Vi är idag cirka 90 medarbetare med olika yrkesbakgrund. Tillsammans skapar vi en verksamhet och produktion med hög kompetens och stort engagemang.
Vår IT-miljö är modern och är byggd med hög säkerhet i fokus. Vi har en tät omvärldsbevakning för att hålla oss aktuella med trender och tekniker så att vi hela tiden kan vara i framkant för att leverera tjänster med kvalitet.
Avdelningen IT Infrastruktur och arkitektur ansvarar för utveckling och förvaltning av flera teknikområden. Avdelningen består av 19 medarbetare och finns på Sigfridsområdet i Växjö.
Publiceringsdatum2017-08-07ArbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta med att aktivt utveckla och förvalta klientplattformen för Region Kronobergs verksamheter. Du förväntas medverka till att designa, utveckla och implementera infrastrukturen för att effektivt kunna distribuera operativsystem och applikationer till klienter och mobila enheter i hela organisationen.
Dagliga arbetsuppgifter består av administration och utveckling av klientplattformen med fokus på automation, säkerhetskonfiguration, optimering och implementation.
Du kommer även att få arbeta i projekt där IT behöver delta för att hitta tekniska lösningar i IT-arbetsplatsen för att få vardagen för verksamheten att fungera effektivare.
KvalifikationerDu ska ha erfarenhet och kunskap av att hantera och driva en modern klientplattform med full automation samt gärna relevant utbildning på högskolenivå.
Du bör ha erfarenhet av systems management, applikationspaketering och applikationsvirtualisering baserat på verktyg som Citrix XenApp och Microsoft App-V.
Det är meriterande om du har erfarenheter av hantering av mobila enheter och appar via MDM-verktyg.
För att lyckas i rollen behöver du ha en god förmåga att arbeta självständigt och driva dina egna frågor samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du behöver ha ett helhetstänk, vara noggrann vad gäller dokumentation och kunna sprida din kunskap vidare till dina kollegor. Du arbetar strukturerat, målinriktat och kundorienterat. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Framför allt ser vi det som viktigt att du är nyfiken och gärna vill lära dig nya saker samt har en vilja att förbättra och utveckla. Vi välkomnar nytänkande!
Vi kommer att göra löpande urval under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-10
Ange följande referens när du ansöker: RGS 25/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Ahlgrimm 0470-58 31 08
Elin Nellmo 0470-58 85 24
FöretagRegion Kronoberg, Regionservice
AdressRegion Kronoberg, Regionservice
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressNygatan 20 VÄXJÖ
Jobbnummer 3628591
Observera att sista ansökningsdag har passerat.