Medarbetare sökes till servicedesk, helpdesk och teknisk support
TNG IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare sökes till servicedesk, helpdesk och teknisk support" (publicerad 2011-03-28) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG IT i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige För kunds räkning söker TNG IT flera servicedesktekniker. Om du är intresserad av IT, service och problemlösning, är detta en utmärkt möjlighet att utvecklas i ett internationellt IT-tjänsteföretag.
Som servicedesktekniker blir du en del av ett teknikintresserat team som ger teknisk support åt olika externa företagskunder, vilket sker via telefon och mail. Du kommer att arbeta med varierad incidenthantering i Windowsmiljö samt registrera inkommande ärenden i ärendehanteringssystem. I rollen som servicedesktekniker får du en fartfylld vardag med teknisk problemlösning och mycket kundkontakt.
Tjänsten är på heltid med start omgående. Arbetstiderna är vardagar kl. 08.00-17.00. Var tionde vecka kommer du att arbeta kl. 07.00-16.00 alternativt kl. 11.00-20.00.
Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och jobbar som konsult ute hos vår kund. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas vidare hos kundföretaget på sikt.
Publiceringsdatum2011-03-21KvalifikationerVi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i servicedesk, internsupport eller likvärdigt. Du har goda kunskaper i Windows operativsystem, Active Directory och Exchange. Det är meriterande om du har erfarenhet av att supporta Iphones. Svenska och engelska behärskar du flytande, i såväl tal som i skrift.
Som person är du väldigt serviceinriktad och har ett stort tekniskt intresse. För att lyckas i rollen tror vi även att du är tålmodig, positiv och duktig på att bemöta människor.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sara Scheef, 08-410 690 50. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Du ansöker enkelt genom att följa länken, fylla i dina personuppgifter och ladda upp ditt färdiga CV.
Nyckelord: helpdesktekniker, helpdesk, nätverkstekniker, teknisk support, kundsupport, service, teknisk kundtjänst, servicedesktekniker, nätverksteknik, help desk, service desk, helprunner
TNG IT är specialiserat på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag. TNG IT finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Läs mer om oss på
www.tngit.seArbetstider och omfattningHeltid/Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktSara Scheef, 08-410 690 50
FöretagTNG IT
AdressTNG IT
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm
Jobbnummer 881857
Observera att sista ansökningsdag har passerat.