Medarbetare med stort fokus på IT-system, proces
Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor i Malmö,
Staffanstorp,
Lund,
Eslöv,
Helsingborg eller i
hela Sverige Vi söker nu en medarbetare som motiveras av att arbeta med IT-system, optimering och dokumentation av processer och som samtidigt trivs med att arbeta med Accounts Payable uppgifter i en hektisk men spännande miljö.
Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor i Kastrup, där du tillsammans med danska och svenska kollegor ingår i vårt Shared Service Center som levererar redovisnings-, IT-, försäkrings- och lönetjänster till Arriva Sverige och Danmark.
Det är ett krav, att du brinner för excel, analyser och för IT, då det förväntas att du snabbt blir specialist i de IT-system avdelningen antingen äger eller använder sig av.
Du kommer att ägna en stor del av din arbetstid åt vårt inköps-, lager-och underhållssystem FACT, och ska tycka om att förmedla dina kunskaper till andra, eftersom du kommer att bli ansvarig för utbildning och support till de svenska användarna. På grund av detta önskar vi, att du är en mycket utåtriktad person och inte ser något problem med en del resdagar till våra svenska avdelningar.
För denna tjänst krävs det, att du bemästrar svenska i tal och skrift samt har en viss kompetens inom redovisning, eftersom du också kommer att arbeta med både varierande och rutinmässiga uppgifter inom leverantörsreskontran.
Vi arbetar med Lean, och vill att du skall vara en föregångare i arbetet med att optimera våra processer och samtidigt kunna dokumentera dem.
Det ska vara en självklarhet för dig att erbjuda god service och att sätta våra interna kunder i fokus.
Vi förväntar oss att du:
• Kan prioritera och planlägga dina uppgifter efter givna deadlines.
• Självständigt kan se utmaningar och hitta de bästa lösningarna.
• Har konstant fokus på förbättring och utveckling ? såväl av dig själv som av dina arbetsuppgifter.
• Är proaktiv ? och väljer att ta ansvar.
• Kan kommunicera och samarbeta med kollegor på alla nivåer.
Vi erbjuder
En spännande tjänst med goda möjligheter att ha inflytande på din egen arbetsdag. Om du trivs bra med förändringar, en informell atmosfär, breda ramar och stor flexibilitet så kan detta vara en anställning för dig. Inom 2 år kommer vi att övergå till ett nytt ekonomisystem, en implementering som du kommer att vara en del av.
Så går du vidare
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Janne Nielsen, Manager Accounts Payable.(
Janne.nielsen@arriva.dk ? mobil +45 4075 1505)
Observera att vi ENDAST behandlar ansökningar som skickas via länken längst ned i denna annons. Vi kommer löpande att bjuda in passande kandidater till intervju.
Publiceringsdatum2014-05-16Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHUVUDKONTOR
KontorsadressSkøjtevej 26
Kastrup, Danmark
Jobbnummer 1877182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.