Mectec expanderar och söker Customer Coordinator

Studentkraft AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentkraft AB i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Eslöv eller i hela Sverige

Mectec Elektronik AB är ett Malmöbaserat företag som designar, konstruerar och tillverkar industriella märksystem för automatisk utskrift och applicering av etiketter. Märkningsutrustningar från Mectec finns idag hos många av världens multinationella företag. Mectec ingår i den engelska koncernen Domino Printing PLC, noterat på Londonbörsen och med huvudsäte i Cambridge.

Mectec är en kompetent och dynamisk organisation med idag 45 medarbetare. Kulturen präglas av en social miljö med snabba kommunikationskanaler och frihet under ansvar. Företaget expanderar och välkomnar en ny medarbetare som kommer att arbeta som customer coordinator. Mer information om företaget finns på www.mectec.se .

Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer att bli anställd hos vår kund, Mectec Elektronik AB. Tjänsten är på heltid, placerad i Malmö och ska tillsättas så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Tjänsten:
I rollen som customer coordinator arbetar du i huvudsak med att fungera som kontakt mellan leverantörer och distributörer, på så sätt blir du företagets ansikte utåt. Du kommer att följa hela orderprocessen från beställning till leverans. Som customer coordinator ansvarar du för att besvara frågor om leveranstider, transportfrågor och andra frågor från externa samarbetspartners. Du erbjuds en självgående roll som innebär ett nära samarbete med företagets business coordinator.

Till en början kommer du att ta hand om kompletta ordrar avseende standardsortimentet. Möjlighet finns att tjänsten senare utvecklas till att även omfatta specialbeställningar och prissättning av dessa.

Publiceringsdatum
2008-02-11

Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har en ekonomisk förståelse, ett tekniskt intresse och god administrativ förmåga. Du bör vara flexibel vilket i denna tjänst innebär att du ska trivas i en miljö med stundtals högt tempo och snabba beslut. Tjänsten innebär även tät kontakt internt med olika avdelningar inom ekonomi, logistik och produktion varför det är värdefullt att du är en social person med god kommunikativ förmåga. Det är vidare en fördel om du tidigare har arbetat i något affärssystem, särskilt om du har erfarenhet av att arbeta i Pyramid.

Som person skall du trivas med att ha mycket kontakt med människor och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av servicebetonade yrken. Arbetsuppgifterna är koordinerande till sin natur och du får gärna ha erfarenhet av och trivas med administrativa och samordnande roller.

Du kommer att ha många internationella kontakter och är det ett absolut krav att du har mycket goda kunskaper i engelska, vilket även är koncernspråket. Om du även behärskar andra språk, t.ex. tyska och franska, ses detta som ett plus.

Låter detta intressant? Skicka dina ansökningshandlingar till
customer_coordinator@studentkraft.se . Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval. Ange i din ansökan var du såg annonsen.

Frågor om tjänsten besvaras av Jenny Nilsson på Studentkraft AB, tel. 040-661 39 92.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Jenny Nilsson, 040-661 39 90 Telefon, info@studentkraft.se

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: customer_coordinator@studentkraft.se

Företag
Studentkraft AB
Stora Nygatan 63
21422 MALMÖ
Telefonnummer: 040-661 39 90
E-postadress: mikaela.almerud@studentkraft.se
Mer information på http://www.studentkraft.se

Kontorsadress
Stora Nygatan 63
Malmö

Jobbnummer
126298

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentkraft AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentkraft AB: