Materielhandläggare till FSV försörjning

FMV / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FMV i Arboga, Örebro, Flen, Sala, Enköping eller i hela Sverige

Försvarets materielverk, FMV, är en civil myndighet. Vår uppgift är att leverera försvarslogistik till vår viktigaste partner Försvarsmakten. I samarbete utformar och förser vi försvaret med försvarsmateriel och tjänster.

Målet är effektiv försvarslogistik - när och där den behövs. Läs gärna mer på www.fmv.se

Bakgrund

FSV (förråd, service och verkstäder) är ett verksamhetsområde med eget resultatansvar inom FMV och har totalt ca 1400 medarbetare. FSV:s verksamhet är helt baserad på intäkter för producerade tjänster.

Sektionen återanskaffning reservdelar inom FSV försörjning, skall med hög tillgänglighet försörja Försvarsmakten, FMV, underhållsindustrin samt leasing- och exportkunder med reservmateriel, materiel för underhållsproduktion, drivmedel och drivmedelsprodukter såväl nationellt som internationellt.

Jobbet

Som materielhandläggare ska du utifrån sektionens gemensamma mål arbeta för en god försörjning vad avser materiel inom avdelat ansvarsområde, samt vid behov stödja inom andra ansvarsområden. Du kommer inom ramen för arbetet jobba med diverse frågor som skapar en effektiv försörjning.

Tekniska beredningar, behovsbedömning- och planering samt anskaffning av materiel ingår i det dagliga jobbet. Som materielhandläggare deltar du i möten och diskussioner inom tilldelat ansvarsområde, vilket innebär att resor förekommer i tjänsten. Arbetet sker med stöd av systemet PRIO (SAP). Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Placeringsort Arboga.

Du
Har slutförd gymnasieutbildning, med teknisk inriktning alternativt annan utbildning kompletterat med erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har erfarenhet av tekniska beredningar samt behovsplanering vad avser logistik och inköp. Det är meriterande om du har SAP-kompetens.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som materielhandläggare är du självgående och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du är lojal, serviceinriktad och arbetar bra med andra människor. För att klara detta jobb krävs det att du är strukturerad, kvalitetsmedveten samt förstår de behov våra kunder har och hur det påverkar ditt ansvarsområde.

Publiceringsdatum
2015-04-07

Övrig information
• Svensk medborgare.
• Godkänd registerkontroll.
• Körkort B.
• God förmåga att muntligen och skriftligen kommunicera på svenska samt engelska.
• Goda kunskaper i Office-paketet.
• Internationell arbetsskyldighet.

Välkommen med din ansökan inklusive CV senast 2015-04-27.

Vi

FMV erbjuder stora utvecklingsmöjligheter med många spännande projekt i internationell miljö. Du får ta mycket ansvar och har stora möjligheter att påverka ditt eget arbete. I gengäld vill vi att du arbetar prestigelöst, agerar affärsmässigt och fokuserar på resultatet.
Du kommer till en arbetsplats som lägger stor vikt vid kompetensutveckling, friskvård och bra anställningsvillkor. Hos oss kan du förena det professionella med det privata. Du måste vara svensk medborgare för att jobba på FMV.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Hedman, C Återanskaffning reservdelar 070-674 96 80 christina.hedman@fmv.se
Pernilla Källgren, Facklig representant SACO 08-782 4000
Göran Stolpe, Facklig representant SEKO 08-782 4000
Håkan  Antonsson, Facklig represetant OFR/S 08-782 4000

Företag
FMV

Adress
FMV
Banérgatan 62
11588 Stockholm

Kontorsadress
Banérgatan 62

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2237467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FMV

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FMV: