Materialkonsulent - länken mellan upphandlingsenheten och vården

Region Kronoberg, Regionstab / Sjuksköterskejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö, Ljungby eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och planeringsavdelningen inom regionstaben som arbetar för att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten av inköp i Region Kronoberg. Enheten består av knappt 20 medarbetare och finns placerade i Regionhuset i Växjö.

På enheten har vi flera olika uppdrag där majoriteten jobbar som upphandlare, men vi har även materialkonsulenter och administrativa assistenter på enheten.


Publiceringsdatum
2021-10-11

Arbetsuppgifter
I din roll som materialkonsulent jobbar du tillsammans med de verksamheter inom vården som har patientkontakt, där du stöttar personal i deras användning av upphandlat patientnära material. Du är delaktig i analys- och upphandlingsfasen samt under det upphandlade materialets hela avtalstid.

Arbetet som materialkonsulent innebär i huvudsak att:

• tillsammans med referensgrupp besluta om val av sortiment.
• analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader.
• inventera vårdens produktspecifika behov och vara ett stöd till expertgruppens framtagande av kravspecifikation.
• planera produkttester, utvärdera och sammanställa resultat tillsammans med upphandlare och expertgrupp.
• analysera nya produkter under avtalsperioden och föreslå utbyten.
• följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standards och föreskrifter.
• informera och vara rådgivande om upphandlade produkter till berörda parter i vården.
• följa upp hur verksamheten nyttjar upphandlat sortiment samt medverka till förbättringar genom hospiteringar i vårdens olika verksamheter.
• vara behjälplig att förmedla kontakt med leverantör vid avvikelser/reklamationer/säkerhetsmeddelanden.
• Upprätthålla en kontinuerlig kontakt med vården och leverantörer kring produktrelaterade frågor.



Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du är legitimerad sjuksköterska. Vi ser även att du:

• har lång klinisk erfarenhet
• är grundutbildad inom lagom om offentlig upphandling
• har erfarenhet av arbete när det gäller upphandlingsprocessens moment såsom stöd till expertgrupp vid kravspecifikationsarbete, val av utvärderingsmodeller samt testmetoder.
• har erfarenhet av att planera och organisera större projekt såsom upphandling av patientnära förbrukningsmaterial och att organisera och planera utbildningsinsatser och utställningar gällande medicintekniskt patientnära material.

Praktisk erfarenhet av LOU och upphandlingsarbete är önskvärt.

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, strukturerad och tycka om att informera/utbilda såväl enskilda individer som hela grupper. Vi ser också att du är mål- och resultatinriktad, har en god samarbetsförmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god datorvana med erfarenhet av arbete i olika IT-system samt har ett intresse för upphandlingsfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Körkort krävs då resor kommer att ingå i tjänsten.


ÖVRIGT
Bifoga relevanta utbildningsbevis/betyg.
Vi kommer att tillämpa löpande urval under ansökningstiden.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Kronoberg, Regionstab

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RST 15/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)

Arbetsplats
Region Kronoberg, Regionstab

Jobbnummer
6030832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Regionstab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Regionstab: