Marknadsförare hos växande redovisningsbyrå
Ekonomihjälpen Robert Lindblad AB / Marknadsföringsjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Tyresö,
Lidingö,
Värmdö,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekonomihjälpen Robert Lindblad AB i Tyresö Det vi på Ekonomihjälpen söker är en marknadsföringsansvarig som kan hjälpa oss ta hand om våra befintliga kunder, hjälpa potentiella nya kunder samt sprida information om Ekonomihjälpen. Du kanske är redovisningsekonom eller inte, det viktiga är att du har en fallenhet och passion för marknadsföring och kan nyttja den inom ekonomi- och redovisningsbranschen.
Även om vi kommer att forma rollen tillsammans i mycket så kommer arbetsuppgifterna med all sannolikhet att innebära:
Nätverkande i det stora och lilla. Gå på organiserade nätverksmöten där vi representerar Ekonomihjälpen och hjälper andra på plats. Men även lite mer one-on-one nätverkande i att kanske träffa viktiga kunder eller kanske till och med leverantörer.
Strukturera hemsidan och hålla den aktuell. Detta så det passar våra målgrupper och representerar Ekonomihjälpen av idag och dit vi är på väg.
Medverka i skapandet och spridandet av content. Det handlar om att se till att vi har bilder, videos och kanske i förlängningen podcasts som sprider kunskap och bygger förtroende.
Hålla en närvaro i sociala medier. Detta är mest för att synas där folk tittar till låg kostnad. Vi är (åtminstone i dagsläget) inte så stora fan av sociala medier som koncept, men öppna för dess möjligheter.
Träffa/tala med prospekt (potentiella kunder som visat intresse) och försöka "landa dem" om lämpligt. Det är gå på prospektmöten, se om Ekonomihjälpen är rätt för dem, bygga förtroendet och om allt klickar överlämna dem till lämplig redovisningsekonom.
Vara en integral del i att skapa och ansvara för Ekonomihjälpens marknadsplan. Vi har idag en plan som säkerligen kan gynnas av ett par fräscha ögon med andra insikter och kunskaper.
Som du märker så använder vi orden "hjälpa andra" ganska mycket, och det är det rollen kommer handla om. Det är inte en säljar-roll, det är en "bygga förtroende och bra relationer"-roll som dessutom hjälper oss att synas utåt. Det ska i slutändan generera kunder och tillväxt, men inte genom att vi säljer utan genom att vi bygger förtroende, relationer och sprider information om oss.
Ekonomihjälpen behöver någon som kan axla denna roll med bravur, då vi har expansionsmöjligheter och hoppas kunna öppna vårt andra kontor inom 18 månader och därefter fortsätta växa stadigt och kontrollerat. Vi jobbar på ett annorlunda sätt där alla får chansen att vara delaktiga i drivandet av bolaget. Vi har inga chefer, även om vi har ansvarsområden. Vi sätter lönerna på varandra. Vi beslutar gemensamt vad vi ska göra med vinsten. De som vill och klarar vissa kriterier får sitta med i Styrelsen. Detta är något vi tror på främst för att det är ett mänskligt sätt att jobba tillsammans, men också för att det är ett sätt att skapa en plats vi vill jobba på och stanna kvar hos.
Redovisningsbranschen är också i en flux med ökande digitalisering som äter upp tidigare sålda "bokföringstimmar". Det betyder att vi också måste ta hänsyn till hur vi kommer att se ut om fem-tio år när vi bygger upp företaget, vilket givetvis påverkar hur vi profilerar vårt budskap i marknadsföringen så det leder oss dit vi vill komma.
Rollen behöver inte nödvändigtvis innefatta förkunskaper och erfarenhet inom redovisning. Men du måste kunna prata redovisning med intresserade på ett förtroendeingivande sätt samt givetvis förstå vårt utbud och hur det är paketerat (vilket du kan vara en del av utformningen av). Därför kan förkunskaper vara en stor bonus och ett sätt är att faktiskt arbeta med redovisning en del av tiden, åtminstone initialt. Detta för att verkligen förstå hur vi jobbar och vad det är vi gör. Men låt mig upprepa - förkunskaperna är inte ett krav men att lära sig en tillräcklig nivå för att kunna skapa förtroende på fältet kommer vara en nödvändighet. Det är helt okej att till ett prospekt säga "jag jobbar inte direkt med redovisningen så låt mig kolla upp exakt hur det fungerar" på en specifik redovisningsdetaljfråga, men du måste kunna säga att "det här upplägget skulle passa ert företag för de här och de här faktorerna".
Idag har vi budget för en 70% tjänst men räknar med att tjänsten i sig kommer generera tillväxt så att den kan täcka 100%. Om att arbeta med redovisning känns aktuellt så kan vi erbjuda 100% där då 70% skulle vara marknadsföring 30% redovisning, men detta är om vissa förkunskaper föreligger. Vi är också öppna för någon som endast vill jobba deltid för att det passar deras övriga livspussel bra, så 100% är inget krav. Men minst 50% önskar vi.
Lönemässigt är upplägget något vi kan diskutera utefter hur vi styr upp rollen, men en tanke vi bollar med är en stabil grundlön och någon form av provision på prospekt som direkt landas och blir kunder (dvs som direkt konverteras av dig). Det är dock viktigt att grundlönen är stabil och provisionen mer en kul grej, dels för att detta inte ska bli en säljarroll utan en hjälpar-och-informationsspridar-roll och dels för att den största delen av tiden kommer läggas på sådant som INTE handlar om att direkt landa ett prospekt (t.ex. skapa content, bygga hemsidan, paketera tjänster, skapa marknadsplan, etc.).
Geografiskt så har vi vår bas i Tyresö idag, där vi också har vårt hittills enda kontor. Rollen kommer dock att både erbjuda flexibilitet i var man arbetar (hemma, på fältet, på kontoret) samt kräva flexibilitet med olika möten och annat över initialt främst Södertörn och Centrala Stockholm. Därför är körkort ett behov och ett omfamnande av de samarbetsverktyg som erbjuds (tänk kommunicera mycket över Microsoft Teams t.ex.).
Slutligen så vill vi tillägga att det också finns idéer för hur denna roll på lång sikt om så önskas kan övergå i viss del till att konsulta/föreläsa/workshoppa marknadsföring med befintliga kunder eller företagare generellt. Det är dock mer på lång sikt efter Ekonomihjälpen har växt och stabiliserats. Idéen skulle också styras mer av personliga önskemål om vidareutveckling än organisatoriska krav. Vi vill nämna det redan här för att visa på ett sätt som denna roll skulle kunna utvecklas med åren.
Så för att sammanfatta - vi söker någon som älskar människor och tycker det är roligt med modern content-driven marknadsföring samt har en riktigt bra känsla för hur man kan paketera och presentera våra tjänster och strukturera vår marknadsföring effektivt. Därtill behövs en kärlek till och förståelse för redovisning och ekonomi.
Publiceringsdatum2019-11-17Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-17
AdressEkonomihjälpen Robert Lindblad AB
THULEVÄGEN 21
13555 TYRESÖ
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Marknadsförare".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Ekonomihjälpen Robert Lindblad AB (org.nr 556798-4264)
Thulevägen 21 (
visa karta)
135 55 TYRESÖ
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
personal.tyreso@ekonomihjalpen.se Arbetsplats Ekonomihjälpen Robert Lindblad AB
Jobbnummer 4959716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.