Marketing Technology & Analytics Specialist

Conversionista AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Conversionista AB i Stockholm

Curamando söker en Marketing Technology & Analytics Specialist till Stockholm

På Curamando utmanar vi det invanda och bekväma. Alla kunders strategier och initiativ är alltid underbyggda av data. Som expertkonsult kommer du spela en nyckelroll i att säkra korrekt taggning och rapportering så att data blir ett viktigt underlag i kundens affärsbeslut. I rollen har du en passion för webbanalys och visualisering tillsammans med en allmän förståelse av digital marknadsföring och e-handel.

Dina typiska uppgifter
Planera och genomföra implementation av analytics- och marketing tags på alla digitala ytor
Utvärdera och driva implementation och konfiguration av tag management-system
Validera och felsöka mätning och taggning samt ge rekommendationer och lösningar på kundens utmaningar
Skapa och utveckla dokumentation kring analysarbete
Leverera arbete i linje med definierad standard och skapa strukturerade, korrekta och uppdaterade arbetsdokument
Identifiera och kommunicera vidare projekt i pågående arbete hos kund.

Publiceringsdatum
2019-01-15

Profil
Skicklig på kommunikation och att möta människor
Nyfiken, analytiskt sinne och skicklig på att lösa problem
God organisationsförmåga och bra på tidsplanering
Stark vilja att hjälpa kollegor - både hos Curamando och hos kund

Grundkrav
Universitetsexamen, företrädesvis inom datavetenskap eller marknadsföring
Stor kunskap om digital marknadsföring och e-handel
2+ års erfarenhet av webbanalys och tag management (Google Tag Manager, Adobe Dynamic Tag Management, Tealium etc.)
2+ års erfarenhet av att jobba med frontend-teknik som HTML, CSS, och Javascript
Har med framgång drivit projekt inom analys- och tag management relaterade koncept som: datalager, taggning, och custom metric/dimension konfigurationer
Analytiskt tankesätt och en passion av att omsätta det till utveckling av digitala affärer
Grundläggande kunskap av nätverkskoncept som HTTP, första- och tredjeparts-cookies och verktyg för att felsöka.
Stark förmåga att leda projekt
Stor erfarenhet av Excel eller Google Sheets

Extra meriterande
Erfarenhet av andra relaterade områden som CRO, SEO Programatic och Paid Acquisition
Erfarenhet av att implementera DMP-system som Bluekai eller Audience Manager
Erfarenhet som konsult
Erfarenhet av att arbeta med stora eller små dataset via databas eller API
Erfarenhet att arbeta med visualisering- eller analysmjukvara som Tableau, Qlik, PowerBI eller RStudio

Varför Curamando är en spännande arbetsplats...
Du får chansen att sätta den digitala agendan hos en mängd olika företag - allt från mindre, snabbväxande kunder till några av de största företagen i Sverige
Kunskapsdelning är central hos oss och sker tvärs över våra olika kompetensområden och mellan digitala experter och managementkonsulter - vi lovar att du kommer utvecklas!
I vår snabbväxande och entreprenöriella miljö får du många möjligheter att påverka och bli central del i vårt företagsbyggande
Curamando har haft exceptionell tillväxt och framgång sedan starten - och det är bara början på en spännande resa.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03

Företag
Conversionista AB

Kontorsadress
Luntmakargatan 34

Jobbnummer
4557171

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Conversionista AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Conversionista AB: