Manager Sales support till Swegon i Kvänum

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Vara, Lidköping, Skara, Falköping, Trollhättan eller i hela Sverige

Swegon AB ingår i börsnoterade Latourkoncernen och är marknadsledande inom energieffektiva ventilations- och inneklimatsystem. Genom egna säljbolag och återförsäljare levererar vi produkter och systemlösningar som skapar bra inomhusklimat och som bidrar med avsevärd energibesparing.

Swegon har 11 produktionsenheter i Sverige, Finland, Italien, Indien, Nordamerika och Belgien. Företaget har 1 850 anställda och omsätter cirka 3,5 miljarder kronor.

Läs mer på www.swegon.se

Publiceringsdatum
2016-02-29

Dina arbetsuppgifter
Som Manager Sales support kommer du att leda och fördela arbetet inom Sales support som innefattar avdelningarna Teknisk support, Kundanpassning och Reklamationsprocess.

Du ansvarar för
• att ständigt förbättra support-avdelningens bemötande och service
• att utveckla processer för att skapa effektivitet
• att vidareutveckla samarbetet med säljorganisationerna och andra Swegon-fabriker
• att kontinuerlig följa upp konkurrenterna

I dina arbetsuppgifter ingår det också att aktivt bedriva kundfokus i ledningsgruppen, Kvänum.

Tjänsten är placerad i Kvänum och du rapporterar till Platschefen. Resor med kort varsel kan förekomma.

Vem är du?
Du som söker har minst 5 års erfarenhet av kundkontakter och relationsbyggande inom B2B då det är kärnan i rollen samt att du har god erfarenhet av att leda tekniska Service/Support organisationer och processer. Goda ledaregenskaper är viktigt för rollen.

Du är väl utbildad för ovan erfarenheter samt att du har en god teknisk förståelse och gärna en bakgrund inom ventilation med focus på luftbehandlingsaggregat. Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftlig, är ett krav. Likaså goda datakunskaper i bl a MS Office och större affärssystem.

Som person är du kommunikativ och lyhörd för kundernas behov. Du har en god samarbetsförmåga och gillar att arbeta med människor. Du är strukturerad, arbetar självständigt och har lätt för att fatta snabba beslut. Vidare är du driven, metodisk och har höga normer för kvalitet och produktivitet även i en pressad miljö. Du ska ha intresse och förståelse för andra och därmed bidra med en god laganda.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Swegon med Experis, en del av ManpowerGroup.

Du söker tjänsten via länken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Har du frågor är du välkommen att kontakta chefsrekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0500-38 14 37 eller e-post petra.sivefaldt@se.experis.com .

Tjänsten ska tillsättas omgående därför arbetar vi med löpande urval och tjänsten kan således bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 18 mars.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Sivefäldt 0500-38 14 37

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2697341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: