Manager Invoice Matching Saint-Gobain Distribution Sweden
Dahl Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2025-06-12
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dahl Sverige AB i Stockholm,
Järfälla,
Håbo,
Enköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Koncernen Saint-Gobain Distribution Sweden omfattar bolagen Bevego, Dahl, Kakelspecialisten, Konradssons Kakel och Optimera samt ett antal andra dotterbolag. Bolagen inom koncernen levererar alla olika former av byggmaterial till Sveriges kunniga hantverkare inom plåt, vs, va, kakel och bygg. Inom bolagen jobbar knappt 3 000 branschkunniga medarbetare. Tillsammans omsätter vi ca 17 miljarder SEK, och vi har över 180 butiker och etableringar runt om i Sverige. Saint-Gobain Distribution Sweden ägs av Saint-Gobain som är en av världens äldsta industrikoncerner, börsnoterad i Paris.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla en viktig funktion inom vår ekonomiorganisation. Här får du möjlighet att kombinera operativt ansvar med ett tydligt ledarskap - i en koncern med stark lokal närvaro och internationell styrka.
Om rollen
Som Manager Invoice Matching leder du ett team som ansvarar för att säkerställa en effektiv och korrekt hantering av leverantörsfakturor.
Gruppens ansvarsområden:
• Registrera ankomna leverantörsfakturor
• Matcha fakturor mot inköpsorder
• Hantera avvikelser mellan faktura och inköpsorder tex pris, antal, valuta, varor ej ankomna
• Skapa mallar för att automatisera leverantörsfakturahanteringen
• Matcha och/eller kontera ankomna kreditnotor tex vid varureturer och prisdifferenser
• Ha kontakt med leverantörer, inköpare och andra relevanta funktioner för att lösa differenser
• Hantera gemensam email
• Arbeta med kontinuerliga förbättringar av rutiner och processer för att öka effektiviteten
• Övriga ad hoc uppgifter
Arbetsrotation är en prioritering för att säkerställa bred kompetens inom gruppen.
Som chef har du ett helhetsansvar för att leda och utveckla både verksamheten och dina medarbetare. Det innebär att du:
• Leder och fördelar arbetet inom teamet (4-7 medarbetare)
• Genomför medarbetarsamtal och arbetar aktivt med kompetensutveckling
• Ansvarar för lönesättning och bidrar till en rättvis och transparent löneprocess
• Driver och deltar i rekryteringsprocesser vid behov
Du är en närvarande ledare som skapar engagemang, tydlighet och struktur i det dagliga arbetet. Rollen kräver ett genuint intresse för människor och en förmåga att bygga goda relationer och ett positivt arbetsklimat.
Varför arbeta hos oss?
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba inom SGDS innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en hälsosam och säker arbetsmiljö.
Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande.
Vi söker dig!
För att lyckas i rollen ser vi att du:
• Har dokumenterad erfarenhet av att leda andra och är trygg i ett arbetsledande ansvar. Du är van vid att hantera personalrelaterade frågor - gärna med stöd av utbildning, men framför allt genom praktisk erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare.
• Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, vilket gett dig en god praktisk förståelse för rollen.
• Har goda kunskaper i Excel och gärna ett intresse för affärssystem. Vi arbetar i Medius och M3, så erfarenhet av dessa eller liknande system är meriterande.
• Uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i både tal och skrift.
Som person är du:
• Serviceinriktad, självgående och kommunikativ - du trivs med att samarbeta och har lätt för att skapa goda relationer i organisationen.
Avslutningsvis
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, placering i Bromma Stockholm. Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 30 juni, så vänta inte med ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dahl Sverige AB (org.nr 556287-0229),
https://sgdsgruppen.se/ Arbetsplats Sgds Gruppen
Kontakt Redovisningschef SGDS
Maria Persson
maria.persson@saint-gobain.se Jobbnummer 9386070