Manager/butikschef Humana Second Hand Stockholm

Biståndsfören Humana Sverige / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Biståndsfören Humana Sverige i Stockholm, Håbo, Växjö, Göteborg, Ängelholm eller i hela Sverige

Manager/Butikschef HUMANA Second Hand Stockholm
Har du ett intresse för trender och vill bidra till en hållbar konsumtion?
Är du prestigelös och bra på att kommunicera? Har du ledaregenskaper, är lyhörd och mån om dina kollegors arbetsmiljö? Besitter du förmågan att inspirera och uppmuntra dina anställda att utvecklas inom sin roll?
Kan du arbeta lösningsinriktat enligt uppsatta mål? Är du en positiv och organiserad person som tycker om att skapa och upprätthålla struktur?
Då är detta tjänsten för dig!
HUMANA Second Hand erbjuder en inspirerande arbetsplats och en utvecklande tjänst där du blir en del av det team som varje dag arbetar med att vara och förbli Sveriges mest intressanta Second Hand-varumärke.

HUMANA Second Hand, en del av Miljö-och biståndsföreningen Humana Sverige
HUMANA Second Hand är Miljö-och biståndsföreningen Humana Sveriges egen klädkedja. Miljö-och biståndsföreningen Humana Sverige är en ideell förening vars verksamhet helt och hållet är baserad på insamling och försäljning av begagnade kläder, skor, accessoarer och textilier. Ändamålet med verksamheten är att bidra till att skapa en bättre värld; dels genom att göra skillnad för miljön och dels genom att skapa ett överskott som går till biståndsprojekt i Afrika, Asien och Sydamerika.
HUMANA Second Hand består idag av ett huvudkontor, två butiker i Stockholm, en i Göteborg och en i Malmö. Vi är mitt i en tillväxtfas och din roll som Manager är en viktig del av den utvecklingen. HUMANA Second Hand är en snabbt växande klädkedja med en självklar plats i den svenska modeindustrin. Vi anser oss vara det mest hållbara alternativet för modeintresserade ungdomar och unga vuxna.

Rollbeskrivning:
HUMANA Second Hand ska vara en trygg och välfungerande arbetsplats där målsättningen är att alla anställda ska trivas och utvecklas inom sina roller. Som Manager på HUMANA Second Hand är det därför viktigt att du arbetar lyhört, tydligt och har en god kommunikativ förmåga. I rollen som manager är personalansvar en stor del av din tjänst och du är arbetsledare för samtliga anställda i butiken. I det ingår det fulla ansvaret för att leda, inspirera, utveckla och coacha dem i deras dagliga arbete. Du ansvarar för all planering av bemanning, schemaläggning och rekrytering för den egna butiken.
I din roll som Manager har du ett tätt samarbete med HUMANA Second Hands huvudkontor. Du ansvarar för att upprätthålla satta rutiner gällande sortimenthantering och butiksdriften i stort, samt att implementera nya rutiner. Du välkomnar förändringar och arbetar pedagogiskt, lösningsorienterat och strategiskt för att tillsammans med ditt team nå de mål som sätts upp. I rollen som Manager är du med och bidrar med idéer och förbättringsförslag gällande den egna butiken men även verksamheten i stort.

Publiceringsdatum
2021-01-18

Dina arbetsuppgifter
Du har det övergripande ansvaret för arbetsmiljön och ansvarar för att arbeta förebyggande när det gäller både den fysiska och sociala arbetsmiljön i butiken.
Du ansvarar över butikens dagliga drift, resultat och utveckling. I det ingår det fulla ansvaret för att butiken når uppsatta mål och drivs på ett effektivt och lönsamt sätt.
Du ansvarar för att vara insatt i, och arbeta för att upprätthålla Humana Second Hands varumärke och koncept.
Du ansvarar för att vara insatt i och utgå ifrån Miljö - och Biståndsföreningen Humana Sveriges ändamål i ditt dagliga arbete.
Du håller i schemaläggning, rekrytering samt medarbetarsamtal och personalmöten med de anställda.
Du ansvarar över att se till så att alla som arbetar i din butik alltid följer HUMANAs butikspolicy och bidrar med god kundservice.
Du ansvarar för granskning av tidrapporter, kvittoredovisning och har ekonomiansvar i anslutning till försäljning.
Du arbetar analytiskt med de siffror och nyckeltal som presenteras från huvudkontoret.
Du ansvarar för att hantering av sortimentet sker enligt uppsatta direktiv.
Din organisatoriska placering är underställd General Manager.

Arbetsplats: Stockholm
Arbetslivserfarenhet
Du har 1 års erfarenhet eller mer från arbete i klädbutik (krav).
Du har 1 års erfarenhet eller mer av tjänst eller motsvarande som innefattar personalansvar (krav).
Kompetenser
Erfarenhet av arbete eller motsvarande med personalansvar (krav)
Intresse och kunskap om trender och märken (krav)
Du förstår svenska i tal och skrift (krav)
Du behärskar engelska i tal och skrift (krav)
Grundläggande datorkunskaper (krav)
Grundläggande kunskaper om textilmaterial (önskvärt)
Erfarenhet av Visual Merchandising (önskvärt)

Ansök genom att följa instruktionerna på vår hemsida: https://www.humanasecondhand.se/work
Tillträde:
Enligt överenskommelse, men senast 2021-05-02. Vi vill ha din ansökan inklusive personligt brev och cv senast 2021-03-01.

Ersättning
Fast månadslön.
Anställningsform
Befattningen avser tillsvidareanställning. Provanställning 6 månader tillämpas initialt.
Observera att intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka tjänsten.

Har du frågor gällande din ansökan, tveka in att maila oss på: info@humanasecondhand.se
Lycka till!
HUMANA Second Hand

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Biståndsfören Humana Sverige
Timmermansgatan 23
11855 STOCKHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Manager".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Biståndsfören Humana Sverige
Timmermansgatan 23 (visa karta)
118 55  STOCKHOLM

Arbetsplats
Humana Second Hand

Jobbnummer
5526869

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Biståndsfören Humana Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Biståndsfören Humana Sverige: