Målinriktad och driven verksamhetsutvecklare
Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - Skatteverket står inför spännande utmaningar. Vill du vara med och påverka?
Enheten Planering & Styrning inom Skatteverkets IT-avdelning ansvarar för strategisk leverantörsstyrning (Vendor Management) vilket bl.a. innebär att skapa förutsättningar för IT-organisationen att styra leverantörsrelationer så att de ger den nytta och det mervärde som förväntas.
I nuläget står vi inför ett stort förändringsarbete att införa den struktur som ska ge de förutsättningar som behövs för att IT-organisationen ska kunna styra och utveckla sina leverantörsrelationer. Därför söker vi dig som är en driven person som trivs att arbeta med verksamhetsutveckling, förändringsledning och upprätthållande av genomförda förändringar. I tjänsten ingår att hantera många kontaktytor och skapa ett väl fungerande samarbete, både internt och externt.
Vi erbjuder dig:
• Kompetensutveckling; du arbetar och utbyter erfarenheter med kollegor inom olika verksamhetsområden och bara du själv sätter gränserna för din personliga utveckling.
• En verksamhet i förändring och ständig utveckling; vi arbetar proaktivt med att ständigt förbättra och utveckla verksamheten för att uppnå ökad nytta och större mervärde för våra intressenter.
• Balans mellan arbete och fritid; vi anser att både ledarskap och medarbetarskap behövs för att utveckla verksamheten. Därför planerar du själv arbete och arbetstider tillsammans med din chef. Som statligt anställd har du goda anställningsvillkor.
Ditt nya jobb innebär att:
• vidareutveckla processer för leverantörsstyrning samt skapa förutsättningar för implementering i organisationen
• säkerställa och arbeta praktiskt med att upprätthålla leverantörsstyrning inom IT-avdelningen
• fånga upp, hantera och utvärdera IT-avdelningens externa affärsrelationer
• arbeta med nyckeltal och analys för att identifiera möjliga förbättringar av de externa leveranserna
• kontinuerligt samverka med olika intressenter, både internt och gentemot leverantörer
Vi söker dig som:
• har högskoleutbildning om minst 120 p eller 180 hp (enligt Bolognamodellen) inom IT eller ekonomi eller motsvarande utbildning inom IT/ekonomi (t ex KY-utbildning inom Inköp)
• har några års erfarenhet av att driva och genomföra verksamhets-/organisationsförändring
• har mycket god förmåga att skapa nätverk, samverka och kommunicera muntligt och skriftligt
• är van att utbilda och/eller leda workshop
• har förmågan att genom ditt engagemang påverka och inspirera andra att arbeta mot gemensamma mål
• uppnår resultat och trivs med att arbeta mot både lång- och kortsiktiga mål
• är noggrann, strukturerad och analytisk
• har stor drivkraft och initiativförmåga och ett tydligt affärsmannaskap.
• tilltalas av utmaningen att föra in nya sätt att tänka kring Skatteverkets IT-leverantörer och hur vi kan maximera nyttan med dessa.
Det är meriterande att ha arbetat med utveckling av metod/verktyg för mätning och uppföljning av nyckeltal/SLA samt utvärdering av sourcing inom IT-området.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Antar du utmaningen?
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Publiceringsdatum2011-12-25Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Helmersson, Funktionsansvarig, 010-5747306
Jill Åkerblom, HR-konsult, 010- 5750036
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 1090
10139 Stockholm
Jobbnummer 1114887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.