Lunds kommun söker Upphandlare
Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
2017-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lunds kommun söker Upphandlare" (publicerad 2019-02-25) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 117 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar drygt 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 117 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar ca 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och andra förvaltningar/nämnder i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Lunds kommun söker upphandlare till den centrala upphandlingsenheten.
Upphandlingsenheten i Lunds kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiförvaltningen och består idag av 10 medarbetare. Upphandlingsenhetens viktigaste uppgift är att organisera och utveckla upphandlingsverksamheten samt att genomföra kommunövergripande upphandlingar. Andra viktiga områden är service, råd, stöd och utbildning till verksamheterna i upphandlingsfrågor. Upphandlings- och inköpsverksamheten i Lund är för närvarande i ett spännande skede där upphandlingsenheten bidrar i ett arbete för en effektivare inköpsorganisation.
Kommunens upphandlingsenhet samverkar i upphandlingar med ett antal kommuner och andra upphandlande myndigheter där Lunds kommun ansvarar för, genomför och administrerar gemensamma upphandlingar i samverkan.
Med anledning av att en av våra medarbetare går vidare till nytt uppdrag söker vi en upphandlare.
Publiceringsdatum2017-01-16ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter blir att som i rollen som upphandlare självständigt leda och genomföra upphandlingar, ansvara för ett antal avtalsområden, upprätta avtal samt genomföra avtalsuppföljningar. Arbetet innehåller, bland mycket annat, även bistånd med rådgivning i upphandlingsfrågor, svara på avtalsrelaterade frågor m.m.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, gärna inom ekonomi, inköp och logistik. Du bör ha god erfarenhet av LOU och av offentlig upphandling.
Erfarenhet från inköpsarbete inom det privata näringslivet är meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel är önskvärt.
Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Du gillar ett högt arbetstempo och är stresstålig.
Du har ett utpräglat intresse för den "goda affären" och för goda affärsrelationer.
Du är serviceinriktad, lyhörd och med hög integritet. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: KK 2017/02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Petrusson
birgitta.petrusson@lund.se 046-359 50 64
FöretagLunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret
AdressLunds kommun, Ekonomiavdelningen, Kommunkontoret
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22222 Lund
Jobbnummer 3264000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.