LSS/SoL handläggare till Utredningsenheten LSS/SoL
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref. nr:Nf 86/2014
Örebro är Sveriges sjunde största kommun och har cirka 140 000 invånare med 150 olika nationaliteter. Örebro kommun är utsedd till Sveriges Kvalitetskommun 2013. Vill du bidra till en god service till örebroarna, ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Vi har Sveriges viktigaste jobb, var med och gör skillnad!
Inom Förvaltningen för funktionshindrade handläggs all myndighetsutövning av Utredningsenheten LSS/SoL. Det handlar om utredning och beslutsfattande enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL)
Till vårt område Utredningsenheten LSS/SoL söker vi nu två handläggare.
Inom enheten arbetar idag nio LSS-handläggare, två biståndshandläggare, en administrativ assistent samt myndighetschef. Respektive handläggare utreder personer med funktionsnedsättning utifrån uppdelade geografiska områden i kommunen. Arbetet sker företrädesvis i teamsamverkan med andra handläggare inom enheten.
Publiceringsdatum2016-02-01Dina arbetsuppgifterSom LSS/SoL handläggare hos oss är dina huvudsakliga uppgifter att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt främst LSS men också bistånd enligt SoL. Du kommer att följa upp och ompröva beviljade insatser/bistånd samt samarbeta med andra handläggare inom enheten.
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Vi vill ta tillvara och utveckla din kunskap. Vi hoppas du vill bli en av oss!
Kompetenser• Socionomexamen alternativt sociala omsorgsprogrammet med inriktning äldre och funktionshinder
• Goda kunskaper i LSS och SoL
Det är viktigt att du har ett flexibelt tänk och förmåga att hitta rättsäkra lösningar. Du föredrar att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Erfarenhet av arbete som handläggare inom LSS/SoL
• Körkort B
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Anställningens omfattning
1. Tillsvidareanställning, 100 %, tillträde efter överenskommelse
2. Vikariat tom 2014-12-31, 100 %, tillträde efter överenskommelse
Skriv i din ansökan vilken anställningsform du söker till.
Facklig information
SACO: 019-21 30 96
Vision: 019-21 11 93
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2014-02-19.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Nylén, Myndighetschef 019-212007
anders.nylen@orebro.seFöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 ÖREBRO
KontorsadressBox 30060
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2644803
Observera att sista ansökningsdag har passerat.