LSS handläggare till Uppdragsavdelningen
Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg,
Mark eller i
hela Sverige I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialnämndens ansvar omfattar omsorg om äldre och funktionsnedsatta samt individ- och familjeomsorg.
All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning.
Uppdragsavdelningen (ca 160 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter.
Vår enhet består av en utvecklingsledare, 4 psykiatrihandläggare, 10 LSS handläggare (fördelat på barn, vuxen och boende) samt 2 boendehandläggare för sociala kontrakt.
Publiceringsdatum2022-02-07ArbetsuppgifterVi söker en handläggare som ska arbeta med utredning och uppföljning av insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och av bistånd enligt socialtjänstlagen, (SoL).
Arbetet som handläggare hos oss innebär att du ska utreda behov och fatta beslut om insatser för personer med olika funktionsnedsättningar.
Arbetet innefattar utredning och uppföljning av insatser enligt LSS och SoL för barn och vuxna.
Utöver myndighetsutövningen är samverkan både internt och externt en viktig del i arbetet.
Du kommer att arbeta nära kunder och utförarverksamhet samt vara med och utforma individuella lösningar för de barn och vuxna som har de största behoven.
Du kommer att arbeta självständigt i ett litet team med eget ansvarsområde men tillhör en grupp av handläggare som fungerar som ett större team och tar hjälp av varandra vid behov.
KvalifikationerVi söker dig som är van att ta eget ansvar och arbeta självständigt.
Du är lojal, arbetar strukturerat och har lätt för att samarbeta med andra.
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgsprogram eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Erfarenhet av målgruppen personer med funktionsnedsättning, arbetsmetoden IBIC samt kunskaper i verksamhetssystemet lifecare är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken bemötande, god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag.
Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning krävs.
Det är viktigt att du är bekväm med att arbeta i en organisation med förändringar som en naturlig del.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun rökfri arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVarbergs kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1091626".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Varbergs kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Karin Kärrengård
Jobbnummer 6319031
Observera att sista ansökningsdag har passerat.