Lösningsorienterad IT-tekniker till samhällsviktig myndighet!
Perido AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Vi på Perido letar nu efter en IT-tekniker med ett stort intresse för teknik och problemlösning till en av våra kunder, en trevlig myndighet med placering i centrala Göteborg. Nu behöver deras kunniga supportteam förstärkning! Den här tjänsten är ett konsultuppdrag som löper under 6 månader, med goda chanser till förlängning.
Som IT-tekniker handlar din arbetsdag om teknisk felsökning, problemlösning och service, där ärendena inkommer via ärendehanteringssystem. Du kommer att arbeta med applikationssupport i en backoffice-funktion, där du hjälper användare med att lösa tekniska problem som rör klientapplikationer på PC samt olika mobilapplikationer på både iPhone och Android.
För att trivas i den här rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning, ett genuint IT-intresse samt har förmåga att hantera flera olika processer samtidigt. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ och trivs bra med att arbeta i grupp. Vi ser att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt besitter kompetens och erfarenhet av Sharepoint. Vidare bör du ha goda kunskaper kring operativsystem, nätverk och datorer. Utöver det ser vi gärna att du kunskaper inom kommunikation och informationssäkerhet.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2018-09-03Kravprofil för detta jobb• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst 1 års erfarenhet av IT-support
• Kompetens och erfarenhet av Sharepoint
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning operativsystem och nätverk
• Goda kunskaper inom kommunikation samt informationssäkerhet
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (så som Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av applikationssupport på klienter
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag under 6 månader med god chans till förlängning. Tillträde 2018-10-01.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en kommunikativ problemlösare med tidigare erfarenhet av IT-support och Sharepoint? Vill du arbeta serviceinriktat med teknisk problemlösning tillsammans med ett kompetent supportteam? Då är det här rätt uppdrag för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30351 i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-03
Ange följande referens när du ansöker: 30351
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav. 15
Jobbnummer 4326239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.