Lösningsorienterad ekonomiassistent sökes till akademisk kund i
Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Trollhättan,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Ale eller i
hela Sverige Är du en skicklig ekonomiassistent med god samarbetsförmåga som även har erfarenhet av att arbeta självständigt? Besitter du kunskap om elektronisk fakturahantering? Då är du välkommen med din ansökan idag!
Om uppdraget:
Åt vår statliga kund med akademisk inriktning söker vi nu dig med gymnasieutbildning och cirka ett års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. Heltidsuppdraget är på 6 månader med chans till förlängning på ytterligare 6 månader.
Startdatum för uppdraget är den 10 september 2018. Det är viktigt att du som söker har möjlighet att vara tillgänglig då. Det är dessutom ett plus om du kan starta redan i 20 augusti 2018.
Publiceringsdatum2018-06-15ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du att stötta upp ekonomiavdelningen med arbete inom löpande redovisning och uppföljning. Du kommer att arbeta i team med varierande uppgifter där ni i teamet stöttar varandra i olika processer. Rollen innebär också självständigt arbete vilket därför kräver att du som person är både flexibel och lösningsorienterad samt besitter god samarbetsförmåga.
Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter innebära kontrollering av leverantörsfakturor i e-handelssystemet VISMA Proceedo. Det är därför ett plus om du tidigare arbetat med elektroniska ekonomisystem. Vidare förekommer fakturering, handläggning och bokföring vilket innebär att du som konsult är noggran och strukturerad.
Kvalifikationer• Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
• Minst 1 års erfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MC Office, särskilt i Excel
• Kunskaper i ekonomisystem
• Meriterande om du har 3 års erfarenhet som ekonomiassistent
• En merit om du arbetat med leverantörsfakturor i elektroniskt flöde
Vad vi erbjuder dig:
Som konsult hos oss får du chans att skapa ett bredare kontaktnätverk, bredda din kompetens och prova på nya utmaningar som stärker din konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vidare kommer du för uppdraget ha en engagerad och stöttande konsultchef.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress:
alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid chans till 6 mån förlängning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Lindholm
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 4206964
Observera att sista ansökningsdag har passerat.