Lönespecialist till personalenheten
Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter i Nacka Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Ambitionen uppnås genom att Nacka ska vara bland de 10 procent bästa i kommunala jämförelser och kommunens verksamheter ska vara bland de 25 procent mest kostnadseffektiva kommunerna i landet per område. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Nacka kommun ska vara bäst på att vara kommun och därför behöver vi de bästa medarbetarna.
Nu ska vår medarbetare gå i pension och vi söker dig som är serviceinriktad, har lätt för att samarbeta och vill bli vår nya lönespecialist på Personalenheten.
Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar för att stödja det strategiska målet för personalprocessen - att Nacka kommun är en attraktiv arbetsgivare med kompetenta, stolta och motiverade medarbetare. Vi har i uppdrag att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne- och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge stöd och service till förtroendevalda, chefer, chefstöd, medarbetare. Allt arbete drivs utifrån kundens och medborgarens fokus som ledstjärna. Läs mer om vår
https://www.nacka.se/kommun--politik/sa-styrs-nacka/styrmodell/ och
https://www.nacka.se/4afa2d/globalassets/kommun-politik/dokument/styrdokument/policys/medarbetarpolicy.pdfDitt uppdrag
I ditt uppdrag arbetar du självständigt med hela löneprocessen för de enheter som du stöttar. Du säkerställer att lagar och avtal följs så att rätt lön betalas ut till Nacka kommuns medarbetare i tid och att rätt kostnad belastar verksamheten. Du ger även stöd och service till chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor via vår gemensamma supportfunktion som sker via ärendehanteringssystem, telefon och via personliga möten. Vidare kommer du att arbeta med ständiga förbättringar utifrån digitaliseringens möjligheter för att uppnå än högre kvalitet och effektivitet i löneprocessens alla delar - självklart alltid utifrån kundens fokus i utvecklingen.
Publiceringsdatum2021-03-05ProfilVi söker dig som har en YH-utbildning eller motsvarande som lönespecialist alternativt likvärdig erfarenhet inom området. För att lyckas i rollen behöver du ha minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med hela löneprocessen. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor organisation och kan våra avtal inom kommunal verksamhet samt vårt lönesystem Personec P. Vidare bör du vara van att arbeta i flera olika IT-system och det är positivt om IT/system/digitalisering är något som intresserar dig.
Rollen innebär många olika kontaktytor, så för att trivas som lönespecialist hos oss bör du vara serviceinriktad, flexibel och ha lätt för att samarbeta. Som person är du strukturerad, noggrann och har ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du tar tag i det som behöver göras och har lätt för att söka information för att lösa dina uppdrag på bästa sätt. Vi försöker alltid att utvecklas och bli mer effektiva, så vi söker dig som är driven, engagerad och vill bidra med nya infallsvinklar och perspektiv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Vi välkomnar dig som vill göra skillnad då vi har en digital resa att göra. Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter med möjlighet till utveckling. Du kommer ingå i ett härligt, prestigelöst team och får arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga.
Vi erbjuder förmånscykelserbjudande, gym i huset, friskvårdsersättning samt en möjlighet till växling av semesterersättning mot fler semesterdagar. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus i moderna lokaler och med buss reser du hit på 15 min från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Sista ansökningsdag är 28 mars. Urval och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut.
Kontaktuppgifter till våra fackliga ombud hittar du här:
https://www.nacka.se/medarbetare/din-anstallning/arbetsmiljo-och-rehabilitering2/samverkan-och-fackliga-fragor/fackforbund/Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/101".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nacka kommun (org.nr 212000-0167)
Arbetsplats Nacka kommun, Myndighets- och huvudmannaenheter
Jobbnummer 5611873
Observera att sista ansökningsdag har passerat.