Lönespecialist

Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
2014-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist" (publicerad 2016-04-26) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR Servicecenter är en enhet på HR-avdelningen i Helsingborgs stad. Vi har hand om lön, pensionshandläggning och systemförvaltning gentemot sex kommuner; Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv. HR Servicecenter startade 1 mars 2014 och är resultatet av ett spännande samverkansprojekt mellan berörda kommuner. Här arbetar idag ca 40 personer.

Som lönespecialist hos oss på HR Servicecenter kommer du att arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor, bl a lönespecialister, systemförvaltare och pensionshandläggare.

Vi är mitt uppe i ett förändringsarbete som innebär att initiera, driva och tillsammans med berörda kommuner genomföra förändringar som syftar till att så långt som möjligt skapa en hög grad av enhetlighet i processer, rutiner och arbetssätt. Därigenom når vi en ökad kvalité och effektivitet och därmed också en optimerad resursanvändning. Fokus ligger på att göra det enkelt för användarna.

Publiceringsdatum
2014-11-04

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för service och kvalitet och som tycker om att jobba med löner. Som lönespecialist hanterar du alla förekommande arbetsuppgifter inom lön såsom registrering av anställningar och andra löneunderlag, kvalitetssäkring/kontroll, bearbetning samt hantering av supportärenden och intyg. I arbetet ingår att bemanna vår supportfunktion vilket innebär att ge information och support till medarbetare och chefer samt service till kommunerna och andra myndigheter. Ditt förhållningssätt präglas av ett starkt kundfokus och ett professionellt bemötande, där vi har nöjda kunder som får ta del av din kompetens och ditt engagemang. Ditt arbete och naturliga förhållningssätt präglas därför av att göra det enkelt för kunden genom att ytterligare förbättra kvalitén och effektivisera våra arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig med adekvat utbildning på minst gymnasienivå. Har du utbildning inom och erfarenhet av arbete inom löneadministration är det meriterande. Har du kunskap i avtal och lagar som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är det ett plus.
Du kommer att ha mycket kontakter, både internt och externt, därför värdesätter vi att du är serviceinriktad, är tydlig i din kommunikation, har ett professionellt bemötande och trivs i en serviceinriktad yrkesroll.
Du är noggrann, tar egna initiativ och trivs i en arbetsmiljö som stundtals är tempofylld.
Du besitter en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och IT-system. Du har god datorvana och intresse för att använda lönesystemet på ett optimalt sätt samt stödja självserviceanvändare. Som person har du förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Du arbetar strukturerat, är analytisk och har förmågan att planera och prioritera på ett effektivt sätt och är van att arbeta mot deadlines.
Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i Personec P.
För att vi ska trivas tillsammans är humor och en positiv livssyn är viktiga egenskaper.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-18
Ange följande referens när du ansöker: A429440
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennie Jönsson, Sektionschef 042-102153 jennie.jonsson@helsingborg.se

Facklig kontakt
Cecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
Robert Lexeklint, VISION 042-10 51 95

Företag
Helsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
2054616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen: