Löneservice söker löneadministratörer
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
2018-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneservice söker löneadministratörer" (publicerad 2018-10-04) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.
Löneservice är en enhet inom Konsult och uppdrag som ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommunkoncern. Löneservice svarar även för administration av personalsystemet Personec P, schemaläggningssystemet Time Care samt PS Självservice och LAS-hantering. Vi arbetar också med pensionsadministration. Vår viktigaste uppgift är att alla medarbetare inom Eskilstuna kommunkoncern får rätt lön i rätt tid!
Våra lokaler är centralt belägna i Eskilstuna, med cirka fem minuters från tågstationen. Totalt är vi 30 personer på enheten och nu söker vi 2 nya kollegor.
För den här tjänsten tillämpar vi 6 månaders provanställning. Efter provanställningen så erbjuder vi tillsvidareanställning om bägge parter är överens.
Publiceringsdatum2018-10-01ArbetsuppgifterTycker du att det låter spännande att få vara med och ge stöd och service till olika chefsområden i kommunen? Vill du arbete inom ett område där det sker ständiga förändringar, vilket gör att du som person får lära dig mycket nytt? Då kan det här vara jobbet för dig!
Hos oss kommer du att ansvara för att registrera löneunderlag, göra kontroller och bevakningar och arbeta med kvalitetssäkring. Du kommer även att tillsammans med kollegor, ha hand om vår supporttelefon, dit chefer och övrig personal inom Eskilstuna kommun kan vända sig. Dina interna kontaktytor är kommunens chefer och medarbetare, medan de externa kontaktytorna kan vara Försäkringskassan, Skatteverket eller olika myndigheter.
Hos oss arbetar du främst självständigt, men kring vissa delar arbetar du tillsammans med kollegor. Du kan även få möjlighet att arbeta i projekt, vid större förändringar som berör andra förvaltningar. Vi har också ett uppdrag som består av att utbilda chefer och medarbetare inom kompetensområdet, därför är det viktigt att du trivs med att hålla i utbildningar och att ta egna initiativ. Vi förväntar oss att alla våra medarbetare bidrar till utvecklingen av vår verksamhet och i det praktiska arbetet med våra löneprocesser.
Vår enhet består främst av löneadministratörer men vi har även systemadministratörer, systemförvaltare, pensionsadministratör, utredare och en enhetschef. Vi ser gärna en jämnare könsfördelning i gruppen, då gruppens majoritet är kvinnor. Därför uppmuntrar vi särskilt dig som man att söka.
Är du intresserad av löneadministration är detta ett spännande arbete då vi hanterar kommunenskoncernens alla löner. Vi hantera olika löne- och anställningsavtal vilket gör att du får lära dig mycket. Det här ett perfekt arbete för dig som tycker om att arbeta serviceinriktat. Arbetet är brett och du har möjligheter till fördjupning inom områden som intresserar dig, till exempel löneväxling, pensionsadministration etc.
KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och vana av att arbeta med löneadministration eller någon form av lönehantering som vi bedömer relevant. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning lön, är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter, både via personliga möten och över telefon samt erfarenhet av att utbilda/informera kund.
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor, att du har erfarenhet av att ha arbetat självständigt med löneadministration eller att du har arbetat i support eller help desk. Men det är inget vi kräver.
Det är positivt om du har goda datakunskaper, goda kunskaper i att hantera IT-lönesystem för lönehantering eller att du har erfarenhet av Personec eller PS Självservice. Vi ser det även som positivt om du har avtalskunskaper i till exempel AB-avtalet.
Du som söker kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen som löneadministratör hos oss, är du en person som gillar att hålla ett högt tempo med fler bollar i luften samtidigt. Inför våra lönedeadlines är tempot högt och det är viktigt att alla våra deadlines hålls. Du är en person som tycker om ramar och regler i ditt arbete och kan ge och ta hjälp när du behöver.
Som person är du duktig på att behärska dig, även i pressade situationer. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och tycker om att fördjupa dig på detaljnivå. Vi är varandras arbetsmiljö och vi vill att du är en öppenhjärtig person som har lätt för att skapa förtroendefulla relationer med andra. Du är social och utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter.
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vi söker tillsvidare Dagtid. 08-17 med möjlighet till flextid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-15
Ange följande referens när du ansöker: C22182
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarika Kröller 016-710 98 71
Marianne Sjöquist 073-950 62 86
FöretagEskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
AdressEskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna
KontorsadressAlva Myrdals gata 3D Eskilstuna
Jobbnummer 4375586
Observera att sista ansökningsdag har passerat.