Lönekonsult till Statens servicecenter, Gävle

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Gävle
2020-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult till Statens servicecenter, Gävle" (publicerad 2024-09-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker lönekonsult till avdelningen för lönerelaterade tjänster 1. Avdelningen har sex enheter och anställningen kommer att vara placerad i Gävle, där det finns två löneenheter med totalt 44 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult arbetar du med löneadministration och besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar.
I arbetet ingår också att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheter samt andra myndigheter och externa parter.
Du ingår i en grupp där du gemensamt med kollegor har möjlighet att planera, genomföra och utveckla arbetet.
Kommande år sker ett stort förändringsarbete då vi kommer att byta system från Palasso/Pol till Heroma för våra kundmyndigheter.

Publiceringsdatum
2020-10-27

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att ha förmåga att samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat med lönesystemet Heroma
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning

Övrig information
Anställning är 100 % och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Startdatum så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle.
Befattningen kan komma att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att
genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk
bakgrund.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 17 november 2020

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5420844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: